img1
"Minimalni iznos za oglašavanje je 5€ dnevno! Do jučer je bio 1€” viče mi panično gospođa iz obližnje turističke agencije. Gospođa je samostalno pokrenula Facebook kampanju, i kao većina oglašivača, ostala je iznenađena s obavijesti koja ju je dočekala tamo.

Matematički primjer: za 10 dana prije ste mogli uložiti minimalno 10€, sada morate za 10 dana uložiti minimalno 50€. Razlika je velika, pogotovo kada se radi o većim iznosima.

Istina je da je Facebook donio odluku o promjeni naplate i uveo ružnih 5€ minimalnog dnevnog budžeta. No, ipak postoji način da vaši troškovi ostanu isti kao i prije, 1€ dnevno.

Za početak najbitnije je naglasiti što se promijenilo u samoj srži Facebook oglašavanja, kako bi bolje shvatili koje su nove mogućnosti i ograničenja i omogućili stvaranje uspješne Facebook kampanje.
 
 

Što je novo u postavkama oglašavanja na Facebooku?

Facebook kaže: "What you choose to optimize for is no longer tied to what you get charged for.” To znači da morate postaviti cilj oglašavanja, cijenu klika i kada će se oglas naplatiti (kada se klikne ili kada se prikaže). Na primjer, možete postaviti oglašavanje na način da ono bude optimizirano za konverzije na web stranici, uz određenu cijenu po kliku koju će Facebook automatski postaviti.
 
 
 
Dodaje i drugu promjenu: "The way clicks are measured has changed for some objectives.” Drugim riječima, sada možete zadati opciju plaćanja samo klikova na linkove u oglasu koji će posjetitelja odvesti s Facebooka na web stranicu. Svi ostali klikovi na oglas poput Like, Share ili klika na samu Facebook stranicu, neće se naplatiti.
 
 
 

Nadalje: "Optimized cost per-impression (oCPM) has changed.” ili možete postaviti cilj oglašavanja promocija web stranice (link clicks), no plaćati impresije (prikazivanje) oglasa umjesto klikova, plaćati klikove ili određene akcije. Mnogi su pomislili da je s novim promjenama nestao i način naplate optimiziranog troška po impresiji, no to nije točno.

Kako platiti manje?

Sada kada smo prošli glavne novosti za oglašivače na Facebooku, biti će nam jednostavnije smanjiti novu cijenu dnevnog oglašavanja.
 
 
 
 
Prije je zadana mjerna jedinica bila impresija, no sada je to klik na link (link click, CPC). Najjednostavnije je vratiti zadanu postavku na naplatu po impresiji što će omogućiti oglašivaču da postavi minimalni dnevni iznos od 1€ za oglašavanje svoje stranice.
 
 
 
 
Što se tiče opcije "Boost”, minimalni dnevni budžet se nije promijenio i on i dalje iznosi 1€.