img1
Možda ste nekad negdje čuli, a možda ste i vrlo dobro upoznati s pojmom viralni marketing. Viralni marketing je najjednostavnije definirati kao kreacija sadržaja koji će izazvati angažiranost publike na taj način da će oni samovoljno, besplatno širiti internetom vaš sadržaj. Sadržaj može biti tekstualni, slikovni, video ili bilo koji drugi. 

I dok smo na početku internetske povijesti krenuli s uglavnom tekstualnim sadržajem, preko velikog i značajnog trenda slika (tu ujedno i nastaje pojam viralnog), sada smo polako ukoračili u novo doba – videa.

Razvoj tehnologije omogućio nam je ne samo da prenesemo informaciju, već da je predstavimo u vizualno atraktivnom obliku koji izaziva osjećaj ugode kod korisnika. Osim toga, poznato je da nam vizualni elementi zaokupljaju pažnju i osiguravaju da se angažiramo oko takvog sadržaja. Pa tako, uvijek nastojimo uz promociju staviti neku lijepu sliku (nadamo se da to činite!), urediti web stranicu simpatičnim bannerima i slično. 

S vremena na vrijeme smo svi željeli više i više, pa sada osim slike, jako volimo pogledati i kratak video. 

YouTube premašuje sve društvene mreže, dio ljudi provodi miljarde sati gledajući, drugi dio snimajući... Ovo je doba videa
 
 

Nescafé uspješna strategija


Nescafé bilježi rast prodaje u svim zemljama, a kao jedan dobar primjer Facebook oglašavanja može se izdvojiti nedavna Facebook kampanja u Turskoj. 

Zašto baš Turska? U Turskoj kava nije zezancija! To je poznato. I upravo zato je bio izazov postati lider na tom tržištu.

"Facebook je bio savršen partner za postići i kreirati angažiranost naše publike, poboljšati poslovanje i zaljubiti se u brend ideju. Što smo više mogli tražiti?" Yves Filippucci, Digital manager, NESCAFÉ Digital Manager 

 



Moć videa


Nescafé je iskoristio sve prednosti Facebooka i video oglašavanja. Kreirali su sveukupno 33 videa sa lokalnim herojem imena Erdem. On posjećuje prijatelje koje nije dugo vidio s dvije šalice kave i Gopro kamerom. Sve je snimano tom kamerom s ciljem da cijeli video izgleda realno i kao stvaran događaj.

Ciljana skupina je bila mlađa populacija koja velikim dijelom čini Facebook populaciju, i koja je vrlo brzo počastila Erdema s iznimno pozitivnim reakcijama. 

Kampanja je krenula s 6 videa, a kako je popularnost rasla snimali su nove. Ovakva strategija je idealna jer su imali vremena poslušati svoje korisnike – što žele, što im se sviđa, kako reagiraju na određeni sadržaj... Imali su vremena odgovoriti na zahtjeve korisnika, prilagođavajući daljnja videa. Poslušali su prijedloge što bi Erdem trebao raditi u novim avanturama i na takav kreativan način stvorili idealnu podlogu za viralnost.

 
 

Zašto baš Facebook
 

I sam Nescafé je priznao kako je dugo vremena smatrao Facebook samo dopunom televizijskih programa. No uvidjeli su da da televizija nudi samo veliki doseg publike, ali ne i mogućnost angažmana, što je postalo presudno u marketingu. Facebook nudi i veliki doseg, i mogućnost jednostavnog angažmana publike. 

Upravo u toj mogućnosti angažiranja publike leži tajna uspjeha marketinga na Facebooku. Ovdje je napokon omogućena dvosmjerna interakcija, za razliku od tradicionalnog, jednosmjernog marketinga. Korisnici mogu komentirati, kritizirati, izraziti svoje mišljenje, podijeliti, osjećati se bitnima i graditi vezu s određenim brendom.

Na taj način možete dobiti najbolju povratnu informaciju o svojim marketinškim naporima. Sada ne morate pronalaziti alternativne načine da bi dobili uvid u mišljenje tražišta, oni vam ga sami nude. A na vama je da slušate. I kako bi bili ispred drugih – odgovorite na njih! Uvijek!

Facebook nudi i vrlo precizno ciljanje – dob, spol, mjesto, regija, interesi, itd. Imajte uvijek na umu da Facebook u najvećoj mjeri koriste osobe između 16-35 godina, a prosjek se sve više pomiče i na starije dobne skupine.

Još jedna stvar je vrlo vrlo vrlo bitna – Facebook je mjesto ležernog susreta. Zamislimo ga kao jedan dnevni kafić. Ovdje nema mjesta prestrogom, preprofesionalnom i prestrukturiranom odnosu prema klijentima, ovo je verzija vašeg identiteta gdje ćete na najjednostavniji, opušteni i pozitivan način komunicirati s korisnicima. Predstavite svoju tvrtku kao osobu s karakterom – izgradite brend pristupačan svima!

 
 
 


Uspjeh!

Video kampanja Nescafé je bila aktivna od 18. prosinca 2014., do 24. veljače 2015. godine.

Rezultat? 

Doseg ciljane publike viši od 18.000.000 
Reklamni video pogledan više od 12.800.000 puta
3 puta više isplativije od televizijskih reklama
32% bolji utjecaj brendiranja
Kombinacija Facebooka i televizije rezultirala je 42% bolji utjecajom brenda od televizije samostalno
Namjera kupnje porasla je za 95% prema istraživanju ielsen Brand Effect.


"Facebook je globalno najveća društvena mreža, zbog toga je bila idealno mjesto za plasiranje kampanje. Ova kampanja je dokazala da video na Facebooku ima veliku prednost pred televizijskim reklamama. Facebook će sada zasigurno biti ključan dio svih budućih strategija Nescafé u Turskoj." Sibel Ülkü, Head of Digital, Maxus Turkey 

 

Da zaključimo – video!

Reklamiranje putem videozapisa kao medija je budućnost reklamiranja. Prihvatite ovu informaciju objeručke sada i uhvatite se posla! Uspješne priče korisnika video reklama na Facebooku svjedoče o povećanju prometa čak do 200%.
 
Osim toga:

Znatno povećavate šansu da se nađete na prvoj stranici liste rezultata Googlea, točnije 53 puta. Google voli video!
Sadržaj s videom ima 3 puta veću posječenost
Prosječan posjetitelj će se zdržati skoro 2 min duže na nekoj stranici koja sadrži video
Gotovo 67% korisnika posjeti web stranicu autora videozapisa
YouTube ima preko bilion korisnika mjesečno!


Kažu, slika vrijedi tisuću riječi, a jedna minuta videozapisa vrijedi više od 2 miliona riječi!
 
Podaci o kampanji preuzeti s Facebook Success stories.