img1

Napokon ste se odlučili za AdWords oglašavanje. Pronašli ste savršenu digitalnu agenciju i prepustili joj upravljanje vašim kampanjama. I ovo je trenutak kada ćete vrlo vjerojatno učiniti jednu od najčešćih grešaka oglašivača koju su svi barem jednom u životu učinili...


"Mog oglasa nigdje nema!”


Sve ste se lijepo dogovorili s izabranom agencijom, kampanja je pokrenuta i sada je došao trenutak da pogledate svoj oglas na Googleu.


Unesli ste ključnu riječ, no vašeg oglasa - nema. Pokušali ste s drugim ključnim riječima, ponovili postupak tridesetak puta, ali vaša stranica se i dalje ne pojavljuje. Slijedi panični poziv digitalnoj agenciji, koja se sada više i ne čini toliko savršena. Upravo ste napravili jednu od najčešćih grešaka oglašivača, a meni osobno - jednu od najsimpatičnijih grešaka. :)


Kako bi razumjeli AdWords, potrebno je razumjeti kako funkcionira Google. Prvo, važno je znati da se rezultati na Googleu svima različito prikazuju. Drugim riječima, one oglase koje vi uvijek viđate i koji vam se čine kao da iskaču iz paštete - iskaču uporno samo vama. Netko drugi ih možda uopće ne vidi. (Podsjetimo se ovdje na obožavani remarketing "Što je remarketing’”) Oglasi i web stranice koje vi vidite su rezultat vaše povijesti pretraživanja, stranica koje ste pregledali (uključujući i web stranicu vašeg konkurenta čiji oglas stalno susrećete), vaših interesa, lokacije i mnogo drugih parametara koje Googleov algoritam uzme u obzir.


Pretraživati vlastiti oglas je loše za kampanju. Kada provjeravate oglas, vi nećete kliknuti na njega jer vam je agencija rekla da time trošite vlastiti, i tada opada vrijednost koja se zove CTR, odnosno omjer između impresija i klikova. Što je manji CTR, to je veća cijena oglasa. Dakle, na taj način si malo po malo povećavate troškove kampanje. I ne, nemojte sada misliti da je bolje kliknuti na oglas. Vaš klik na oglas je također nepotreban trošak, koji je mogao biti adresiran vašem potencijalnom kupcu.


Google ne zna da je to vaš oglas, ne zna vaše ime i prezime, niti tko ste vi. On je jednostavno prestati prikazivati oglas na koji vi ne kliknete, jer smatra da vam nije zanimljiv.


Zaključak. Ne guglajte vlastiti oglas - kvarite statistiku, povećavate si troškove i smanjujete mogućnost da ćete ga ikad više vidjeti!