Sigurno ste se zapitali razlikuje li se primjerice SEO optimizacija u Rijeci od SEO optimizacije u nekom drugom gradu? Ili čak od one na razini Hrvatske? Činjenica je kako Google svakoj osobi dostavlja personalizirane rezultate pretraživanja, a lokacija pretraživanja je jedan od osnovnih elemenata personaliziranih rezultata pretraživanja.
Drugim riječima, Vaše će stranice imati različite rezultate pretražuje li ih osoba koja živi u Hrvatskoj, Njemačkoj, ali i npr. u Zagrebu ili Splitu. Zbog načina na koji Google tretira rezultate pretraživanja ovisno o lokaciji s koje osoba pretražuje razvila se i nova usluga SEO optimizacije - lokalni SEO.
Riječ je o SEO aktivnosti usmjerenoj na optimizaciju rezultata za točno određen grad, regiju ili čak gradske četvrti koje Google sve bolje prepoznaje.
Treba li mi lokalni SEO?
Iako su svi rezultati pretraživanja na neki način pod utjecajem lokacije (npr. Google tvrdi kako je sumnjivo ako web stranica nema objavljenu adresu svog sjedišta, što može smatrati negativnim faktorom, kao da web stranica skriva svoje podatke od javnosti), specijalizirani lokalni SEO nije nužan za sve web stranice.
Želite li svoje proizvode prodavati na razini cijele zemlje ili šire, bilo bi bolje uložiti Vaše napore u široku kampanju SEO optimizacije.
Lokalni SEO u Rijeci - Primjer
Recimo da ste vlasnik web shopa koji se nalazi u Rijeci i prodajete šalice. Naravno, ako želite prodavati šalice na razini cijele Hrvatske, klasična SEO optimizacija bila bi bolji izbor za Vaš website.
Kad biste to htjeli, za pretragu koja se tiče ključne riječi "šalice Rijeka" vi biste u Rijeci svakako imali prednost pred svim drugim webshopovima koji nisu iz Rijeke. Razlog za to je vrlo bitan element lokalne pretrage, koji je fizička adresa sjedišta websitea odnosno tvrtke.
Također, bili biste u nepovoljnom položaju pred drugim websiteovima koji su primjerice u Zagrebu kad biste htjeli konkurirati za ključne riječi tipa "šalice Zagreb".
Poslovi u kojima je lokalni SEO neophodan
S druge strane, puno tvrtki djeluje lokalno i žele dobro rangirati za ključne riječi koje se tiču točno određenog grada ili četvrti. Dobri primjeri su djelatnosti poput restorana, liječnika, nekretnina, popravaka - one djelatnosti koje stvarno želite posjetiti uživo i zanima Vas najbolji rezultat najbliže Vama.
Za pretrage i tvrtke ovog tipa Google se snažno oslanja na lokalni SEO i ljudima koji pretražuju takve usluge servira tzv. lokalne SEO rezultate. Recimo da ste izvan kuće i tražite restoran koji biste htjeli posjetiti - Google Vam želi ponuditi najbolji i najbliži rezultat.
U slučaju da kategorija Vašeg poslovanja spada u lokalno, a Vaš website nema dobro optimiziran website za lokalne rezultate, osim samih lokalnih rezultata možete imati slabije performanse na svim rezultatima pretraga. Ako nakon čitanja ovog teksta i dalje niste sigurni smatra li Google Vaše poslovanje "lokalnim", obratite nam se za procjenu i savjetovanje.
Kako se radi lokalna SEO optimizacija?
Prije svega, potrebno je reći kako lagati Googleu nije mudro. Zbog toga sve pogodnosti lokalnog SEOa ne mogu iskoristiti svi, već samo oni koji lokacijom stvarno spadaju pod mjesto pretrage. Lokalna SEO optimizacija je upravo kao što joj ime kaže - ona optimizira Vašu lokalnu poziciju, ali ona ne može promijeniti lokaciju Vaše tvrtke.
Važnost adrese
Zbog toga je adresa tvrtke polazišna točka svake lokalne SEO kampanje. Ona je stvarna, stalna i nepromjenjiva. Potrebno je dokazati kako se Vaša tvrtka nalazi upravo na adresi na kojoj tvrdite. Ovaj dio posla naravno radimo za sve local SEO klijente.
Ako se adresa tvrtke mijenja (npr. selite ured na novu adresu), prije samih izmjena podataka na web stranicama, potrebno je pripremiti i optimizirati lokalni SEO kako ne biste izgubili lokalne pozicije koje ste imali dotad! Ovo je jedan od najčešćih razloga naglog gubitka local SEO rezultata!
Google My Business profil
Optimizirani Google My Business profil je jedan bitan element kod optimizacije za lokalne rezultate. Već smo pisali o GMB i zašto je općenito važan za online poslovanje. Detaljnije o Google My Business profilu možete pročitati ovdje.
Optimizacija za više lokacija
Ako Vaša tvrtka ima više fizičkih lokacija ili podružnica, tada imate dodatnu prednost ciljanja više lokacija. Doduše, za svaku lokaciju potrebno je napraviti lokalnu SEO kampanju koja će optimizirati rezultate svake pojedine lokacije.
Ovisno o Vašem kontekstu - o kojem se točno poslu radi, kakva je konkurencija, imate li postojeći website i koliko je snažan iz SEO perspektive; kao i o drugim faktorima kao što je budžet, ovisi kakva kampanja je najbolja.
Je li prikladnije raditi SEO optimizaciju za više lokacija na jednom websiteu ili izraditi više websiteova koji će ciljati pojedine lokacije? Riječ je o kompleksnim organizacijskim pitanjima, a mi Vam možemo pomoći s odlukom.
Lokalno pretraživanje i optimizacija za mobilne uređaje
Lokalni SEO i personalizacija rezultata prema mjestu pretraživanja raste kako korištenje mobilnih uređaja raste u popularnosti. Kroz praćenje lokacije, Google može pronaći najbliže i najtočnije rezultate u stvarnom vremenu.
Ovo ujedno povećava važnost tehničke optimizacije websitea za mobilne uređaje. Odnosno, optimizacija websitea za mobilne uređaje usko je povezana s lokalnim rezultatima. Google intenzivno promovira važnost mobilne optimizacije u svojim obraćanjima javnosti.
Vaše web stranice u svakom slučaju gube rezultate ako nisu optimizirane za mobilno pretraživanje, ali kod lokalnog pretraživanja taj problem postaje još izraženiji.
"Klasična" SEO optimizacija
Iako optimizacija za lokalnu pretragu ima niz specifičnosti, za najbolje moguće rezultate potrebno je raditi na klasičnim metodama SEO optimizacije kako bi website rastao u pozicijama. Lokalna SEO optimizacija dat će u prvom redu mogućnost za lokalne rezultate do kojih uopće ne biste mogli doći ili bi oni bili preslabi; klasična SEO optimizacija će website optimiziran za lokalni SEO podići iznad konkurencije.
Mislim da mi treba lokalni SEO!
SEO optimizacija za lokalne rezultate brzo postaje sve bitnijom za tvrtke koje žele rangirati na svojoj lokaciji. Jednako tako Google cijelo vrijeme uvodi novosti koje su usmjerene prema boljem prepoznavanju i rangiranju lokalnih rezultata.
Ako je Vaš posao usmjeren na lokalno tržište, odnosno želite da Vas lokalni kupci uistinu pronalaze, optimizacija za lokalno pretraživanje je prioritet što se tiče SEO marketinga Vaše web stranice. Obratite nam se, rado ćemo podijeliti naše mišljenje o Vašim stranicama i najboljoj SEO strategiji za ispunjavanje njenih potencijala.