Zašto Google mijenja meta opise?

Zašto Google mijenja meta opise?

 Što je meta description(meta opis)?

 
Meta description je kratak opis web stranice duljine do 155 znakova koji se pojavljuje u tražilici ispod naslova web stranice (meta title-a).
 
Vjerojatno ste primijetili da Google ponekad sam izmijeni opis koje ste vi postavili i za meta opis postavi neki drugi dio teksta sa vaše web stranice.
 
Ako nastavite čitati saznat ćete zašto se ovo događa i kako izbjeći ovu, ponekad neugodnu stvar.
 

4 glavna razloga zašto Google mijenja meta opise

 

1. Keyword stuffing u meta opisu

 
Ako Google vidi hrpu ključnih riječi u meta opisu, pretpostavit će da opis nije prilagođen korisnicima i pokušat će napisati nešto drugo. Međutim, ako ste napisali meta opis koji se manje fokusira na ključne riječi, a više na sadržaj stranice, korisniji je za posjetitelje i manja je vjerojatnost da će biti izmijenjen.
 

2. Duplikati meta opisa na više stranica

 
Ako Google vidi isti meta opis za većinu objava na web stranici, ponovno će ih napisati. Jedinstveni meta opisi neophodni su da bi korisnicima pružili koristan sadržaj.
 

3. Podudaranje sadržaja i upita

 
U slučaju da u tražilicu upišete ključnu riječ za koju imate neku poziciju, tražilica nudi jedan meta opis.
 

Međutim, kada upišete istu ključnu riječ i neki modifikator, meta opis se mijenja.
 
 
 
Iz gornjih primjera možemo vidjeti da ako upisujemo 'SEO optimizacija' dobijamo jedan meta opis, a ako upišemo 'SEO optimizacija pravila' dobijemo potpuno drugi meta opis. Ovo se događa kada se modifikator kojeg ste upisali nalazi u sadržaju vaše web stranice. U većini ovakvih slučajeva nije moguće izbjeći promjenu meta opisa, jer Google sukladno upitu sam mijenja opis kako bi najviše odgovarao onome što korisnik traži.
 

4. Utjecaji upita za pretraživanje

 
Da li će Google prepisati metaopis ili ne ovisi o upitu za pretraživanje. Svakako provjerite da li je meta opis koristan posjetiteljima. Krenite u istraživanje i tražite uzorke. Je li to nešto u čemu Google uvijek griješi? Ili je samo ponekad pogrešno, kada algoritam pokupi nešto drugo na stranici i postavi drugačiji meta opis?
 

Kako izbjeći da Google mijenja vaše meta opise?

 
Nedvojbeno, postoje slučajevi kada meta opis kojeg je vlasnik stranice postavio neće biti dovoljan za Google. Ne postoji način da osigurate da će Google uvijek koristiti meta opis koji ste postavili. No, postoje stvari koje možete kontrolirati, a koje će utjecati na Google da češće koristi one meta opise koje ste vi postavili umjesto da ih sam postavlja.
 

Neka opisi budu jedinstveni za svaku stranicu na web mjestu

 
Iako je možda primamljivo koristiti meta opise šablonski za svaku objavu na vašoj web stranici, to je problematično, pogotovo ako imate veću web lokaciju sa stotinama ili čak tisućama stranica. Razmislite o tome koja je svrha svake stranice, što bi korisnik tražio da dođe do tamo i da li će pronaći odgovore na svoj upit. Upotrijebite to, zajedno s relevantnim ključnim riječima, za izradu korisnog meta opisa za svaku stranicu na webu.
 

Obratite pažnju na dužinu karaktera

 
Uobičajena duljina meta opisa je od 155 do 160 znakova. Kako biste osigurali da je cijeli opis vidljiv na tražilici, potrudite se ograničiti broj znakova na najviše 150 znakova. Da biste testirali duljinu svojih opisa i naslova, možete koristiti alat za testiranje meta titlea i descriptiona. Zapamtite, naslovi imaju duljinu od 50 do 60 znakova, tako da oni moraju biti kratki i opisni.
 
Neka opisi i naslovi odgovaraju onome što korisnici traže
 
Vaš meta opis je u osnovi kratak opis prodaje. Možemo reći da je ovo način besplatnog oglašavanja pomoću kojeg dopirete do potencijalnih klijenata i potičete ih da kliknu na vašu web stranicu u tražilici. Odvojite dovoljno vremena kako biste osigurali da vaši meta opisi odgovaraju onome što korisnici traže, ali i da odgovaraju sadržaju stranice.
 

Zaključak

 
Ispunjavanje ovih kriterija smanjuje, ali ne eliminira šansu da će Google prepisati vaš meta opis. Ako postoji upit koji odgovara sadržaju s vaše web stranice, vjerojatno će Google samo upotrijebiti taj isječak teksta umjesto vašeg izvornog meta opisa. Ukoliko ne znate sami postaviti kvalitetan meta title i meta description ili ako Google sam postavlja meta opise za vašu web stranicu, kontaktirajte nas za uslugu SEO optimizacije.

Pročitajte još korisnih članaka

Ova internet stranica koristi kolačiće (tzv. cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva i funkcionalnosti. Saznaj više