Google je jedan od najmoćnijih kanala za oglašavanje prvenstveno zbog brojnosti svojih korisnika te mogućnosti naprednog ciljanja određene publike, odnosno korisnika.
Međutim, doći do željene publike na Google-u može biti i vrlo izazovno, pogotovo zbog činjenice da Google ima preko milijardu korisnika svojih proizvoda i usluga. Kako onda doći do baš onih korisnika koji bi mogli postati vaši kupci ili korisnici upravo vaše usluge?
Kada želite doći do svoje publike, točnije do svojih potencijalnih kupaca ili klijenata kojima ćete plasirati svoje oglase, potrebno je prvenstveno odgovoriti na nekoliko pitanja:
- Želim li fokusirati oglašavanje na određeni spol ili na određene godine Google korisnika?
- U kojoj zemlji i u kojim gradovima žive potencijalni kupci/korisnici?
- Kakav je bračni status moje publike?
- Jesu li moji potencijalni kupci/korisnici roditelji?
- Što moji potencijalni kupci/korisnici upisuju u tražilicu da bi pronašli proizvode/usluge srodne onima koje ja nudim?
- Jesu li navedeni Google korisnici tek u fazi svjesnosti o potrebi proizvoda ili usluga srodnih onima koje upravo ja prodajem / nudim ili su u fazi istraživanja i odlučivanja o kupnji?
Tko je moja publika?
Što moja publika pretražuje?
U kojoj kupovnoj fazi se moja publika nalazi?
Važno je znati tko je vaša publika, što im je važno pri odabiru proizvoda ili usluge, koja pitanja ih muče i u kojoj su kupovnoj fazi. Nakon detaljnog istraživanja publike korak ste bliže do plasiranja upravo onih oglasa koji će vaše potencijalne kupce, odnosno klijente potaknuti na daljnje akcije.
Isto tako, važno je razumjeti tko je vaša potencijalna publika te koje su njene potrebe, interesi, ponašanje te ciljevi, kako biste lakše odabrali i suzili svoju publiku prilikom izrađivanja oglasa.
Vrste publika na Google-u kojima možete privući svoje korisnike
Publika sa zajedničkim afinitetima - Affinity audiences
Ova publika pokazala je veliku zainteresiranost i strast za neku određenu temu. Putem publike sa zajedničkim afinitetima možete dosegnuti korisnike na temelju onoga što vole te na temelju njihovog životnog stila, strasti i navika.
Značajni događaji u životu - Life event
Dosegnite korisnike u vrijeme važnih životnih događaja, kao što su diplomiranje, vjenčanje, preseljenje ili rođendani. Ako znate kad se ti važni događaji odvijaju, možete prilagoditi oglašavanje i na taj način dosegnuti pravu publiku s pravom porukom.
Na taj način doseći ćete manju publiku u odnosu na onu sa zajedničkim afinitetima, ali vjerojatno značajniju, jer se upravo određeni životni događaji mogu poklapati s odlukama o kupnji.
Npr. ukoliko se bliži nečije vjenčanje vjerojatno će u mjesecima prije vjenčanja kupovati određene proizvode vezane za vjenčanje, kao što su ukrasi, pokloni gostima, pozivnice i slično.
Publika određenog proizvoda - In-market audiences
Publika određenog proizvoda je na najvišoj razini kupovne faze u kojoj istražuje proizvode i aktivno razmišlja o kupnji usluge ili proizvoda kao što su oni koje vi nudite. Takva publika osmišljena je upravo za one oglašivače koji su usredotočeni na prodaju, odnosno ostvarivanje konverzija. Publikom određenog proizvoda dosežete korisnike za koje postoji velika vjerojatnost da će izvršiti kupnju.
Uparivanje klijenata - Customer match
Uparivanje klijenata omogućuje vam ponovno stupanje u kontakt s onim korisnicima koji su s vama podijelili određene informacije, odnosno na temelju CRM podataka. Navedenu publiku možete dosegnuti na pretraživačkoj mreži, Gmailu, YouTubeu te prikazivačkoj mreži.
Remarketing
Remarketing je jedan od najvažnijih segmenata u ciljanju publike. Putem njega dosežemo korisnike koji su već bili u interakciji s vašim proizvodima ili uslugama te su s istima upoznati. U remarketing uključujemo i posjetitelje vaše web stranice, mobilne aplikacije, videozapisa i one koji su vam dali podatke za kontakt. Remarketing ciljanjem možete prilagoditi svoju poruku i npr. počastiti ih s 10% popusta na sljedeću kupnju.
Slična publika - Similar audiences
Kao što u samom nazivu stoji, radi se o sličnoj publici vaših već postojećih korisnika. Google je pametan te konstantno koristi strojno učenje kako bi ažurirao popise slične publike, odnosno onih korisnika koji prikazuju iste karakteristike kao i korisnici na vašim postojećim popisima za remarketing.
Na taj način dolazimo do potpuno nove publike, a samim time i do novih potencijalnih konverzija.
Na Googleu možete izraditi sami svoju publiku, kombiniranu publiku ili odabrati publiku koju je Google unaprijed konfigurirao.
Ukoliko želite potpuno istraživanje tržišta, ključnih riječi, potencijalne publike te konkretnu izradu Google Ads kampanje, slobodno kontaktirajte Nivago tim i prepustite se u ruke Google stručnjaka!