Što smo naučili u 16 godina profesionalnog izrađivanja internet stranica?

Što smo naučili u 16 godina profesionalnog izrađivanja internet stranica?
S obzirom da nas klijenti gotovo svakodnevno pitaju koje su to najčešće greške pri izradi web stranica, s vama smo odlučili podijeliti dio naših insajderskih saznanja (pssst, super tajne informacije su ispred vas!). Razmišljate li o izradi nove ili redizajnu postojeće stranice, svakako nastavite čitati.


Krenimo redom: recimo da si postavite za cilj "izraditi Web stranicu da bi vas kupci pronašli na internetu”. Istražite svoje opcije i odlučite, izradite cijeli plan digitalnog nastupa, potrošite vremena i novaca te moru sumnjivih ponuda konačno odaberete onu koja vam se čini najprihvatljivija. 


Čestitamo! Ali, što dalje?


Mislili ste da je sve što trebate napraviti jest izraditi bilo kakvu internet stranicu i odmah će vam prodaja porasti? Tko god vam je to rekao, lagao je. 


Pozorno slušajte: kupci jako rijetko, gotovo nikad ne kupuju stvari odmah, čim im se ponudi prva opcija. Zašto? Jer je internet prekrasno mjesto koje im omogućava da istraže, uspoređuju i pronađu najbolju opciju za njih. Nigdje im se ne žuri, imaju vremena i resursa istraživati koliko god je potrebno.


Zamislite sad scenarij u kojem se vaša stranica sporo učitava, nije prilagođena različitim uređajima i sadržaj na njoj je nepregledan i ne pruža klijentu odgovor na pitanje koje si postavlja. Vjerujte nam kad vam kažemo da će prosječan korisnik takvu stranicu zatvoriti i prije nego se do kraja uspjela učitati.


Ako nećete baš ništa drugo zapamtiti, zapamtite ove tri riječi: čitljivost, navigacija i responzivnost. 


1. Čitljivost se odnosi na preglednost samih informacija koje nudite na stranici: prije nego počnete pisati i uređivati tekst, zapitajte se kako će prosječni korisnik reagirati na napisano. Hoće li mu informacija biti od koristi, hoće li do nje doći u vrlo kratkom roku te hoće li ga uputiti na pravo mjesto.


2. Navigacija - preporučeno je da korisnik u svakom trenutku zna gdje se točno na stranici nalazi koje mu je iduće odredište. Ako vas želi kontaktirati, omogućite mu jednostavan i brz pristup kontakt formi. Ako poželi saznati više o određenom proizvodu, kreirajte kategorije… Shvaćate što želimo reći.


3. Responzivnost je pojam koji označava kako će se određena internetska stranica učitavati ovisno o platformi na kojoj se prikazuje. To je pojam koji koristimo kada želimo istaknuti da će internet stranica jednako izgledati bilo da se njoj pristupa sa stolnog kompjutera ili mobitela. 
 
Jednom kada ste se uvjerili da je vaša stranica jednostavna za čitanje i navigaciju, savjetujemo da obratite pažnju i na sljedećih nekoliko pravila:
– Ignoriranje opcije za pretragu sadržaja stranice. Omogućite korisnicima da jednostavno i brzo dođu do informacija koje ih zanimaju. Postavljanje ove opcije je svakako najučinkovitija metoda za postići gore navedeno.
– Nedostatak ili nepravilna upotreba CTA (Call-To-Action) gumba. Jednom kad ste napisali kvalitetan tekst, omogućite korisnicima da vas što jednostavnije kontaktiraju. Pomno isplanirajte gdje ćete točno na web stranici staviti gumb pomoću kojeg vam se korisnici mogu direktno obratiti.
– Loša kombinacija boje i kontrasta. Nemoguće je dati ekspresni savjet na ovu temu, ali svatko bi trebao uzeti u obzir kombinaciju ovih elemenata. Ako niste najvještiji u web designu, postoji jako puno online alata koji će vam pomoći da pravilno iskombinirate ova dva osnovna elementa svake internet stranice. 

I sada dolazimo do pitanja kojeg nam, bez ikakve iznimke, najčešće postavljaju: 


Kako kreirati stranicu na način da vas kupci zapamte i vrate se kupiti proizvod baš od vas?


Htjeli mi to priznati ili ne, kvalitetna internet stranica je osnovni preduvjet koji će nagnati ljude da se zadrže na njoj i u konačni odluče odabrati baš vaš proizvod. I to uvijek kažemo našim klijentima. A jednom kada su došli na vašu web stranicu, angažirajte ih. Želite da kupci dobiju specifičan utisak o vama - želite da misle da ste profesionalni, efikasni, spremni ponuditi najbolje od onoga što oni trebaju.


- Pretplatite ih na newsletter.
- Ponudite im informacije koje će im zaista koristiti. Čak i ako ne kupe odmah vaš proizvod, zasigurno će vas zapamtiti.  
- Usmjerite ih na vašu Facebook ili Twitter stranicu. Neka vas lajkaju, to je najbolji način da se povežu s vama.
- Ponudite im pogodnost zbog koje će se vratiti na vašu web stranicu. To može biti određeni popust na vašu uslugu.


Jednostavno, uskladite svoju online prezentaciju što je više moguće. 


Mjesto gdje se elegancija i jednostavnost susreću



Razlaganje kompleksnosti na nešto jednostavno, intuitivno i značajno je ekstremno zahtjevan zadatak. Izvrstan dizajn i pametno informatičko rješenje podrazumijevaju postizanje upravo gore navedenih ciljeva. Kvalitetna izrada internet stranica nikada ne zanemaruje ili ignorira iskustvo korisnika, bez obzira na čitavu kompleksnost sustava koji stoji iza same izrade stranice. 


Na kraju dana, cilj je kreirati naizgled jednostavan proizvod koji je pristupačan, funkcionalan, ugodan za korištenje te obavlja funkciju za koju je kreiran. To, naravno, nije nimalo lak zadatak. Postoji mnogo zahtjeva koji moraju biti zadovoljeni tijekom cijelog procesa. Pa ipak, ne dajte se obeshrabriti - jamčimo vam da će vam se trud u konačnici višestruko isplatiti. 

Pročitajte još korisnih članaka

Ova internet stranica koristi kolačiće (tzv. cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva i funkcionalnosti. Saznaj više