Zanima Vas kako je Instagram napredovao u 2021. godini i ima li tamo mjesta za vas i vaše poslovanje?
Poznato je kako su pojedine platforme više ili manje kompatibilne s određenom djelatnošću, no porastom broja pratitelja, novim navikama korisnika i eventualnim novim funkcionalnostima uvijek su moguće promjene stoga ih vrijedi pratiti.
Kako se mjenjao broj korisnika Instagrama ali i njihove navike u protekloj 2021. godini donosimo u kratom pregledu.
Doseg korisnika na Instagramu u 2021. godini
Kako bismo znali što očekivati i koliki je uopće maksimalan reach ili doseg korisnika kod oglašavanja važna nam je informacija o broju korisnika.
Pritom moramo naglasiti kako je instagram limitiran na korisnike starije od 13 godina (što ipak uzimamo s rezervom jer je moguće lažirati godine pri kreiranju korisničkog računa).
U 2021. godini broj korisnika na svjetskoj razini porastao je za čak 20.3% u odnosu na godinu ranije i sada broji 1 miljardu i 393 milijuna korisnika diljem svijeta što čini oko 22.7% osoba starijih od 13 godina.
U Hrvatskoj možemo pak reći da Instagram koristi više korisnika od svjetskog prosjeka, čak 33,6% odnosno 1 287 300 korisnika, no broj korisnika je ipak u padu u odnosu na 2020. godinu za više od 10%.
Tko su Instagram korisnici u Hrvatskoj?
Svatko tko se okušao u oglašavanju zna koliko je važno poznavati ili uz pomoć oglašavanja pronaći svoju publiku.
Naime, ako krivo ciljamo publiku ili pak naša publika nije dobro zastupljena na odabranoj društvenoj mreži tada nam ni oglašavanje nema smisla jer novac trošimo na publiku koja nije zainteresirana za korištenje naših usluga, kupovinu naših proizvoda i sl.
Upravo je iz tih razloga važno pratiti promjene na godišnjoj bazi i provjeriti da li su se okolnosti za našu tvrtku i oglašavanje na nekoj društvenoj mreži promijenile.
U Hrvatskoj se u 2021. godini dogodio jedan važan preokret u smislu najzastupljenije dobne grupe. Do prošle godine brojčano najveća grupa korisnika do koje ste mogli dosegnuti bila je ona od 18 do 24 godine što se tijekom 2021. godine mjenjalo i trenutno prednjači dobna grupa od 25 do 34 godine što može biti odlična vijest za mnoge tvrtke, njihove profile i oglašavanje na ovoj platformi.
Naime, dobna grupa od 25 do 34 godine bolje je platežne moći pa se sada uz prave proizvode i kvalitetno oglašavanje može očekivati i uspješnije monetiziranje.
Svakako treba biti svjestan i većeg broja ženskih korisnika koji je u nekim dobnim grupama manji ili veći u odnosu na muški spol.
Kako bi najdetaljnije mogli sagledati kako je vaša publika zastupljena na ovoj društvenoj mreži najlakše je pogledati grafikon.
Izvor podataka: NapoleonCat.com
Instagram vs. druge društvene mreže
Svako poslovanje ima ili će u budućnosti koristiti neku od društvenih mreža kako bi se što bolje povezao sa svojim korisnicima.
Kako bismo imali širu sliku o tome gdje se korisnici nalaze i vrijedi li otvoriti Instagram poslovni profil u 2022. godini možemo sagledati i Instagram u odnosu na druge društvene mreže.
Zanimljivo je kako se Instagram nalazi na četvrtom mjestu prema broju korisnika odmah iza facebooka, youtubea i whatsupa.
Prema preferenciji korisnika se pak nalazi na trećem mjestu iza whatsupa i facebooka.
Ipak, vrijedi izdvojiti kako je za dobne grupe od 18 do 24 godine (37.6%) i od 25 do 34 godine (25.7%) kod ženske populacije i u grupi muških korisnika od 18 do 24 godine (31.2%) Instagram prvi prema preferenciji odnosno Instagram je njihova najdraža društvena mreža i to svakako treba uzeti u obzir ukoliko je to vaša ciljana populacija.
Koliko se pak korisnika Instagram koristi i drugim mrežama pogledajte na sljedećem grafikonu.
Izvor podataka: DataReportal
Kakve su navike korisnika Instagrama 2021. godine
Preostaje nam još nekoliko vrlo važnih informacija koje možemo primjeniti u novu strategiju vođenja Instagram profila u novoj godini, a to je angažman korisnika.
Prema statistici iz 2021. godine Instagram objava poslovnog profila generirala je prosječno 0.38% neke vrste angažmana (komentar, lajk, save, click, dm i dr.), a od toga najviše carousel objave 1.08%, fotografije 0.81% i najmanje video objave 0.61%.
Pritom treba uzeti u obzir kako profili s više pratitelja imaju nešto manji postotak angažmana, a profili s manje korisnika nešto veći postotak što se jasnije može pogledati na grafikonu.
Izvor podataka: DataReportal
Ukoliko ste u prikazanim podacima iz 2021. godine pronašli i svoju ciljanu publiku, možda je vrijeme da se upustite u Instagram vode, a u tome vam može pomoći i nekoliko savjeta koje smo o otvaranju poslovnog Instagram profila pisali ovdje.
Treba vam pomoć kod pokretanja poslovnog Instagram profila? Obratite nam se i naši će vam stručnjaci rado pomoći.