Vodič za tvrtke - Instagram Business

Vodič za tvrtke - Instagram Business

Treba li moja tvrtka biti prisutna na Instagramu? Ako vam to pitanje još uvijek stoji neodgovoreno, donosimo nekoliko informacija i zanimljivosti koje će vam pomoći u toj odluci.

Za početak vrijedi reći kako Instagram danas broji cca. 1.438.000 korisnika u Hrvatskoj, što je čak oko 400.000 korisnika više no prije 2 godine. Ovaj nagli rast broja korisnika prisutan je kod oba spola i razmjerno jednako raste u svim dobnim skupinama te je jasan pokazatelj kako bi svaki poslovni subjekt trebao barem razmisliti o svojoj prisutnosti i na toj društvenoj mreži.

Ipak, s obzirom na mogućnosti same mreže i ciljanu dob publike nekim će poslovnim subjektima ići više ili manje u korist. Naime, najveći dio korisnika Instagrama je iz dobne skupine 25-34 godina te će stoga najviše odgovarati tvrtkama i brandovima koji najviše zarađuju upravo od osoba te dobi.

Prvobitna i najvažnija funkcionalnost Instagrama je dijeljenje fotografija, no i sve druge novije funkcionalnosti: story, kratki video, komunikacija putem komentara ili direktnih poruka, pokretanje video prijenosa uživo s više osoba te najnovija mogućnost dijeljenja duljih video sadržaja putem Instagram TV-a brzo su zaživjele među korisnicima.

Najveće prednosti ove društvene mreže pokazale su se u određenim industrijama. Najveća prednost pokazala se kod fitness industrije, industrije povezane s ljepotom i modom te kod ugostiteljstva i turizma.

Pogodan je i za marketinške tvrtke, poduzetništvo, prodaju nekretnina te kod industrije video igara ali i svih drugih industrija koje svoje usluge i proizvode mogu prikazati kroz privlačne fotografije, video materijal ili im je važna izravna komunikacija putem video sadržaja koje mogu sačuvati i za kasnije.

Nekoliko savjeta naših stručnjaka za sve one koji će tek pokrenuti svoj Instagram profil ali i one koji žele svoj profil dignuti na višu razinu:

1. Kreirajte Instagram Business profil

Business profil daje mnoštvo korisnih prednosti kao što su analiza uspjeha podijeljenog sadržaja, dodatni kontakt gumb, mogućnost promoviranja kroz Facebook ads manager, zakazivanje Instagram objava unaprijed, označavanje proizvoda na slikama i dr.

Ono što bismo mi ipak naveli kao najveću prednost korištenja Business profila u odnosu na klasični korisnički profil je ozbiljnost u očima pratioca. Naime, sam pogled na Business profil dati će mnogo više informacija pratiocima kao što je adresa, adresa web stranice, kontakt broj…

2. Dobro poznavanje ciljne skupine

Dobro poznavanje ciljne skupine će kao i u svim drugim oblicima marketinga dati najbolje rezultate. To nikako ne znači da ne trebate uopće voditi Instagram profil ukoliko vaša ciljna skupina nije najprisutnija na Instagramu već da trebate razmisliti kako najbolje doprijeti do svoje publike, kakav sadržaj vaša publika želi vidjeti i kome plasirati oglašavanje. Vaš sadržaj mora biti prilagođen vašoj publici, a analiza uspjeha sadržaja s vremenom će vam pomoći da i taj dio kristalizirate ako niste još uvijek sigurni u kojem smjeru krenuti.

3. Optimizirajte svoj profil, ostavite najbolji prvi dojam i osigurajte sve osnovne informacije "na dlanu”.

Instagram ograničava broj znakova za opis stoga treba vješto i kreativno osmisliti opis svog biznisa u samo 150 znakova. To može biti pravi izazov, ali dajte si vremena i iskoristite maštu, a uvijek možete pogledati i konkurenciju. Kopiranje nije poželjno ali inspirirati se drugim uspješnim profilima zapravo je poželjno.

Ne zaboravite ispuniti i sve druge osnovne informacije - naziv tvrtke, Instagram korisničko ime, web stranicu, fizičku adresu, kontakt, kategoriju i dodatni gumb za kontakt.

4. Kreirajte oku privlačan sadržaj te obavezno odredite jedinstven i ujednačen izgled svog profila.

Sve fotografije treble bi na neki način biti povezane - osjećajem, bojama, temom sadržaja i sl. Pritom imate mogućnost postizanja ujednačenosti izgleda fotografija samo jednim klikom korištenjem Instagram Presetsa. Instagram Presetse moguće je kupiti ali i pronaći besplatne.

5. Odredite svoj jedinstveni hashtag (#) te istražite relevantne hashtagove za svoj biznis.

Za početak najvažnije je oni budu kraći od 20 znakova, da ne sadrže dijakritičke znakove te da budu napisani bez razmaka. Putem hashtagova možete istraživati svoju konkurenciju, podizati svijest o svom biznisu ali i analizirati koliko vas je ljudi pronašlo putem određenom hashtaga.

Relevantne hashtagove moguće je pronaći u raznim izvorima, a najlakše ih je upisivati i na taj način direktno saznati koliko se taj hashtag zapravo koristi.

Još jedan savjest je da se s brojem hashtagova ne pretjeruje te da uvijek bude kombinacija složenijih, jedinstvenih i općenitih hashtagova s velikim brojem korištenja.

Treba vam pomoć kod pokretanja Instagram profila? Obratite nam se i naši će vam stručnjaci rado pomoći.

Pročitajte još korisnih članaka