Google spam update
19. listopada ove godine Google search algoritam dobio je novo ažuriranje nazvano Google spam update. Iz Google-a je potvrđeno da se ažuriranje algoritma usmjereno na borbu protiv neželjenog sadržaja pojavljuje u rezultatima pretraživanja diljem svijeta i na svim jezicima.
Google redovito objavljuje ažuriranja za neželjeni sadržaj kako bi održao kvalitetu svojih rezultata pretraživanja. Ažuriranja neželjenog sadržaja osmišljena su za poboljšanje Googleovih rezultata pretrage.
Ako slijedite Google Search Essentials, prije poznate kao Googleove smjernice za webmastere, vjerojatno nemate razloga za brigu u vezi s ovim posljednjim ažuriranjem.
Google ima strogu definiciju onoga što smatra spamom, a prvenstveno uključuje web stranice niske kvalitete koje prevarom navode korisnike da daju osobne podatke ili instaliraju zlonamjerni softver.
Ažuriranja za neželjeni sadržaj također ciljaju na prijevare s krađom identiteta i slične web stranice u pretrazi koje se pokušavaju rangirati u rezultatima pretraživanja predstavljajući se kao vrlo relevantne stranice.
Iako se web stranice s oskudnim sadržajem koje dodaju malu ili nikakvu vrijednost za korisnika mogu smatrati neželjenim sadržajem, one neće biti zahvaćene ovim ažuriranjem. Veća je vjerojatnost da će Googleov Helpful Content Update utjecati na ovakve web stranice.
Ako niste sigurni što Google definira kao neželjeni sadržaj, vrijedi pregledati novi Google Search Essentials.
Ako web stranica nije adekvatno zaštićena, mogla bi servirati neželjeni sadržaj korisnicima, a da toga nisu svjesni. Ako vaša web stranica iznenada padne u rezultatima pretraživanja nakon spam ažuriranja iz listopada 2022., trebali bi ispitati sigurnost svoje web stranice i potražiti znakove mogućeg napada.
Kada je web stranica pogođena ovim posljednjim ažuriranjem Google algoritma, njezin se sadržaj ili degradira u rezultatima pretraživanja ili uklanja iz Googleovog indeksa.
U slučaju da vas je zahvatilo ovo najnovije ažuriranje za oporavak će vam trebati nekoliko mjeseci, pod uvjetom da ste napravili potrebne promjene na stranici.
Naslov stranice i favicon
Google počinje uvoditi ono što naziva "naslovom web stranice" u rezultatima pretraživanja za mobilne uređaje. Nazivi web stranica uočljivije prikazuju naziv početne stranice, za razliku od samo URL-a, na vrhu isječka. Uz naziv stranice, Google je također najavio da će veličina i oblik favicona biti prikazani pored naziva stranice i URL-a u rezultatima pretraživanja.
Evo kako to izgleda u pretrazi na mobilnim uređajima:
Ovo ažuriranje trenutno se odnosi na rezultate Google mobilnog pretraživanja na engleskom, francuskom, japanskom i njemačkom jeziku. Tijekom sljedećih nekoliko mjeseci ovo ažuriranje će se proširiti na sve jezike i sve zemlje.
Google je objasnio da Google Search koristi brojne načine za identifikaciju naziva stranice za rezultat pretraživanja. No, ako želite, možete upotrijebiti strukturirane podatke na svojoj početnoj stranici kako biste priopćili Googleu kakav bi trebao biti naziv vaše stranice. Google ima konkretnu dokumentaciju o ovim novim strukturiranim podacima o nazivu web stranice dostupnu ovdje.
Nadogradnja faviconaGoogle također preporučuje ponovno pregledavanje dokumentacije za favicone za najnoviju i najbolju praksu. Preporučuje se da postavite ikonu koja ima najmanje 48 piksela i koja slijedi postojeće smjernice za favicon.
OglasiOvo se također odnosi i na Google oglase, tako da će veličina naziva web stranice, favicon i oznake oglasa biti istaknutiji u mobilnom pretraživanju. Zapravo, Google uvodi oznaku "Sponzorirano" u mobilno pretraživanje, službeno zamjenjujući oznaku "Oglasi" od siječnja 2020.
Zašto se ovo mijenja?Google je rekao da je promjena namijenjena pružanju "još više informacija o web-lokacijama koje vidite kako biste se mogli osjećati sigurnima u vezi s web stranicama koje posjećujete".
Zašto je ovo bitno?S bilo kojom promjenom Google pretraživanja i dizajna rezultata u pretrazi, korisnici koji pretražuju Google ponašat će se drugačije. Stoga pratite svoj CTR na Google Search Consoleu i provjerite trebate li promijeniti naziv svoje web stranice i/ili favicon kako biste poboljšali svoj CTR.
Ako niste sigurni da li je vaša stranica pogođena najnovijim Google ažuriranjem neželjenog sadržaja, ili imate problem s prikazom stranice u tražilici, kontaktirajte nas. Naši SEO stručnjaci pomoći će vam da riješite sve nedoumice.