img1

 

Ako ste administrator, vlasnik ili samo fan neke stranice, sigurno ste primjetili značajan pad broja fanova unazad nekoliko dana. Što se dogodilo?

 


Proljetna čistka Facebooka!

 


Nitko nije pošteđen, i ovo Facebook sito ne možete izbjeći! I iako je na prvi pogled ova aktivnost loša i izazvala je brojna negodovanja – zapravo je riječ o izvrsnom potezu!


Najpopularnija društvena mreža je tu veliku čistku najavio još početkom ožujka. Službeni dopis kaže: "Kako bi podaci vezani za vašu publiku bili značajniji za vaše poslovanje, nadograđujemo način na koji se broje like-ovi na poslovnoj stranici tako što ćemo ukloniti one preminule i deaktivirane račune iz vaših lista fanova." Tim dopisom je Facebook pripremio vlasnike stranica na blagi (ponegdje i ne baš blagi) pad u statistici.

 


Glavni razlog ovog poduhvata je veliki broj neaktivnih korisnika, lažnih profila, ili onih koji ne koriste svoje pravo ime već neku inačicu kao npr. Zekoslav Mrkva. Broj ovakvih profila je dosegao visoku razinu i predstavlja šum u statistici, onemogućujući da osobe koje posluju na društvenim mrežama imaju stvarne podatke o svojim korisnicima. Upravo u tome je i korist ovog nemilosrdnog poteza – napokon ćemo imati stvarnu sliku naših kupaca, klijenata, obožavatelja...


Već neko vrijeme nam je jedan drugi statistički pokazatelj – Engagement – bitniji od sirovog broja likeova. Upravo taj pokazatelj će sada narasti iz razloga što ostaje publika koja je stvarna, zainteresirana ili aktivna.

Ako još uvijek očajavajte zbog smanjenja brojčice podno naslovne slike, pokušati ćemo vas utješiti ovim podacima:

  • Severina je izgubila oko 40.000 fanova.
  • Net.hr je izgubio oko 23.000 fanova.
  • Ok! časopis je izgubio oko 61.000 fanova.
  • Index.hr je izgubio oko 18.000 fanova.
  • Jelena Rozga je izgubila oko 20.000 fanova njene službene Facebook stranice.