img1

Od samog nastanka društvenih mreža govori se o njihovom utjecaju na SEO rezultate, odnosno utječu li na rangiranje u rezultatima tražilica. Odgovor možemo ponuditi već na samom početku - da, ali vjerojatno ne na način na koji mislite.

S nedavnom objavom o gašenju Google+ društvene mreže bitno je ponovno sagledati ovo pitanje iz nove perspektive.


Društvene mreže kao "ranking factor"

Osnovno pitanje koje nas zanima je jesu li društvene mreže ranking factor. Drugim riječima, utječe li naša "pozicija" na određenoj društvenoj mreži na našu poziciju na rezultatima pretraživanja?




Odgovor na ovo pitanje se mijenjao kroz vrijeme, ali od 2016. je potvrđeno da Google ne koristi ponašanje na društvenim mrežama kao izravan faktor u svojem algoritmu koji određuje pozicije u rezultatima pretraživanja. Odnosno, Google ne tretira stranice društvenih medija ništa različito od ostalih.

Google+ za kojeg se dugo vremena smatralo kako je dio Googleovog algoritma se gasi, tako da je ovo samo najnovija u nizu potvrda. Ovo nikako ne znači kako društvene mreže nisu bitne za SEO rezultate jer postižu ili pomažu s drugim bitnim faktorima za SEO rezultate.


Linkovi

Linkovi su kamen temeljac svih SEO rezultata. Ako vaš website i sadržaj kojeg stvarate ima dobre rezultate na društvenim mrežama, veće su šanse kako će netko odlučiti postaviti povratni link na njega - neovisno o društvenoj mreži.


Promet i posjetitelji

Google voli websiteove koje ljudi posjećuju, čitaju i kojima se vraćaju. Društvene mreže daju odličnu priliku za izgradnju publike, privlačenje ljudi koji će redovito posjećivati vaše web stranice i biti aktivni na njima.

Osim klasičnog prometa, veća je šansa kako će crawleri ćešće naići na linkove vašeg websitea što će pridonjeti kvalitetnijem i bržem indeksiranju web stranice.


Izgradnja brenda

Upoznavanje ljudi s vašim brendom je povezano s prometom i posjetiteljima. Pouzdani brendovi prepoznati na društvenim mrežama su radije posjećeni ako ih osobe prepoznaju u rezultatima pretraživanja.

Također, brend izgrađen na društvenim mrežama sam "stvara" pretrage za koje ćete sigurno rangirati. Primjerice, ako nas pratite na društvenim mrežama i upoznati ste s uslugama koje nudimo, možda ćete tražiti "Nivago SEO".

Velik broj brandiranih pretraga poput ove je snažan signal Googleu. Ako velik broj ljudi pretražuje ključnu riječ "Nivago SEO", Google će prepoznati kako bi ta stranica trebala rangirati i za užu ključnu riječ, "SEO"


Obogaćeni rezultati pretraživanja

Google koristi razne izvore kod prikazivanja svojih obogaćenih rezultata pretraživanja, ali je primarno riječ o društvenim mrežama. Tako će Google često "povući" ocjene s Facebooka za potrebe Google My Business ili prikazivati Tweetove unutar rezultata pretraživanja.


Trebam li obratiti pozornost na društvene mreže za SEO rezultate?

Svakako. Iako društvene mreže nisu gotov proizvod kojim ćete postići SEO rezultate (vaši rezultati neće biti bolji ako ste napravili Facebooj profil), korisni efekti koje društvene mreže postižu itekako pomažu s dobrim SEO rezultatima.