Jeste li spremni platiti korištenje društvenih mreža bez reklama?

Jeste li spremni platiti korištenje društvenih mreža bez reklama?

Iako se većini korisnika najava naplate korištenja Facebooka i Instagrama činilo kao daleka i neostvariva budućnost i false news, ipak se obistinilo!

Meta je tako 30. listopada 2023. uvela mjesečni plan pretplate za korisnike u Europskoj uniji, Europskom gospodarskom prostoru i Švicarskoj.


Zašto je došlo do naplate?


Naplata tj. mjesečna pretplata rezultat je pritiska europskih regulatora, koji su tražili da Meta poštuje Opću uredbu o zaštiti podataka (GDPR) i da korisnicima pruži veći izbor i kontrolu nad svojim privatnim podacima koje ova platforma uobičajeno koristi za što preciznije plasiranje oglasa.


Koliko košta i što točno pruža korisniku koji se odlučit pretplatiti?


Uživanje u korištenju društvenih mreža Facebook i Instagram bez ciljanih i često zamornih oglasa zahtjeva plaćanje mjesečne pretplate. Cijena ovisi o načinu pristupa društvenim mrežama. Pa u slučaju da pristupate putem desktopa, pretplata košta 9,99 eura, a putem iOS ili Android aplikacija na mobilnim uređajima, pretplata košta 12,99 eura.

Jedna pretplata pokriti će sve račune jednog korisnika na obje platforme do 1. ožujka 2024. godine, nakon čega će se za svaki dodatni račun naplaćivati dodatnih 6 eura (ili 8 eura za pretplate ugovorene putem aplikacija).




Maloljetnici bez reklama - besplatno


Kako bi se dodatno pravno zaštitili iz Mete poručuju dobre vijesti za mlađe korisnike (barem zasad) - maloljetnici će uživati u korištenju društvenih mreža Facebook i Instagram bez reklama i bez mjesečne naknade.


Kako se to odrazilo na korisnike i oglašivače u Hrvatskoj?


Iako nema službenih informacija koliko se korisnika zasad odlučilo na plaćenu verziju u Hrvatskoj, prve ankete koje su proveli veći portali ne sugeriraju kako će taj broj biti velik.

Index.hr napravio je anketu u kojoj je sudjelovalo više od 26.000 ljudi, a rezultati su pokazali da je većina korisnika (97 %) rekla da neće plaćati pretplatu na Facebooku i Instagramu, dok je samo 3 % reklo da hoće. Također, portal 24sata napravio je sličnu anketu u kojoj je sudjelovalo više od 1.700 ljudi. Rezultati su bili slični: 98% je reklo da neće plaćati pretplatu, 2 % je reklo da hoće.



Izvor: Portal 24sata


Iz Mete poručuju kako pak kako vjeruju u besplatan pristup internetu (uz oglase) kako bi usluge bile dostupne svima bez obzira na njihove financijske mogućnosti, a čime bi se omogućilo i malim poduzetnicima dosezanje svojih kupaca.

Kako se zasad čini, senzacionalna promjena i uvođenje naplate neće previše poremetiti dosadašnji tempo oglašavanja. Kada bi se veći broj korisnika pretplatio, oglašivači bi vjerojatno osjetili promjenu u svojim rezultatima (s obzirom da oglasi ne bi mogli targetirati plaćene korisnike), no čini da je ovo ipak bio samo vješt potez Mete koja se sada dobro pravno zaštitila.

Za sva dodatna pitanja u vezi korištenja i oglašavanja na društvenim mrežama kontaktirajte naše stručnjake.

Pročitajte još korisnih članaka