Korisnici Instagrama lako je podijeliti na dvije dijametralno suprotne skupine, one koje like-ovi uopće ne zanimaju i one koji će se dobro potruditi da dobiju što više.
I zapravo, sve dok ste privatni korisnik to nije niti toliko važno, no ako se radi o poslovnom Instagram profilu stvari se mijenjaju. I odgovor je uvijek DA, Instagram like-ovi vam trebaju!
Količina like-ova u očima Instagrama zapravo je pokazatelj da je vaš sadržaj zanimljiv drugim korisnicima i zbog toga ga vrijedi prikazati što većem broju ljudi.
Sada kad smo vam otkrili da su Instagram like-ovi ipak važni za vaš Instagram profil idemo u otkrivanje nekoliko korisnih načina kako ih privući što više.
1. Privlačna slika i zanimljiv tekst
Imajući na umu da je upravo fotografija u središtu Instagram pozornosti te poznavajući ljudsku psihologiju i brzinu zapažanja vizuala lako je zaključiti da je upravo privlačna slika jedan od najvažnijih elemenata koji bi trebali privući korisnika da "stisne” like.
Znači li to da ćete uložiti u profesionalno snimanje, tečaj ili kvalitetnu opremu za fotografiranje, odluka je na vama, no osrednjost u fotografiji na Instagramu ne prolazi.
Uz privlačnu fotografiju, važan je svakako i opis u tekstualnom obliku. Instagram je tu dozvolio čak 2 200 znakova, a na vama je da procijenite koliko ćete od toga iskoristiti.
Nećemo vam reći kako je manje teksta bolje jer ipak postoje iznimke koje će opovrgnuti ovu tvrdnju. Ono što je najvažnije je svakako prva rečenica, a dalje je važan sadržaj koji bi kod korisnika trebao pobuditi emocije.
Na koju emociju ćete se fokusirati i koliko će tekst biti dug pak ovisi o djelatnosti s kojom se bavite.
2. Koristite relevantne hashtagove
Svatko tko se ikad upustio u pretraživanje Instagramom sigurno je pokušao pronaći što ga zanima putem hashtagova, a velika je vjerojatnost i da prati hashtagove koji ga zanimaju.
Kao jedan od najvažnijih elemenata ove društvene mreže, jasno je da je važan za korištenje i svakako ga ne treba preskakati.
Koliko hashtagova koristiti i koje izbjegavati pisali smo ovdje.
3. Prikažite lokaciju i istražite najbolje vrijeme za objavu
Prikazivanje lokacije nije ovdje samo kako bismo se pohvalili followerima gdje se nalazimo, ovo je zapravo odlična mogućnost za sve brendove koji imaju i svoje fizičko mjesto prodaje ili davanja usluga.
Istaknite se na svom području i privucite sve stalne ili trenutne posjetitelje privlačnim sadržajem.
O savršenom vremenu objave uvijek je mnogo govora i naš savjet klijentima je uvijek da provedu svoje vlastito istraživanje metodom pokušaja, a ako se upustite u oglašavanje rezultati će vrlo brzo pokazati vaše idealno vrijeme.
No, svakako da postoje opća istraživanja koja nam mogu biti dobri pokazatelji za početak. Tako je Sprout Social 2020. godine napravio istraživanje na temelju 20,000 profila te donio zanimljive rezultate o angažmanu korisnika u pojedinom vremenu.
Primjerice iz tog istraživanja saznali smo kako je najgore vrijeme za objavljivanje u nedjelju, a najbolje u utorak i srijedu, ako idemo detaljnije gledati najbolji odabir za objavu je u ponedjeljak u 11h, utorak i srijedu od 10 do 13h te četvrtak i petak od 10 do 11.
Izvor: Sprout Social
Pritom nemojte zaboraviti da objavljujete sadržaj za svoju publiku, pa ukoliko je ona u drugoj vremenskoj zoni treba pripaziti u kojim satima objavljujete.
4. Podijelite objave svojih followera
Pokažite da vam je stalo do svojih followera/ korisnika svojih usluga ili proizvoda i angažman će se sigurno pokrenuti!
Re-postanjem objava ne samo da pokazujete da pratite svoju publiku i brinete o njoj nego da i aktivno sudjelujete u "svojoj” zajednici. Osim toga, prikaz korištenja ili dobra recenzija još je jedan dokaz i poticaj drugima da isprobaju ili nastave koristiti ono što pružate.
I da, vjerujemo da ćete ovakvim objavama skupiti veliki broj like-ova.
Jedan od primjera ovakve strategije objavljivanja je i dobro poznat brand kylieskin koji već dugo koristi navedene prednosti Izvor: Instagram @kylieskin
5. Organizirajte zanimljive natječaje
Iskusnijim oglašivačima dobro je poznato kako ne smiju navoditi obvezu like-anja u oglašavanju nagradnog natječaja, no organske objave s time nemaju problema.
Odlučili ste pokloniti nešto svojoj publici? Zatražite od njih da lajkaju vašu objavu i označe svoje prijatelje. Objavu će tako vidjeti mnogo više korisnika, a vaš će doseg i popularnost trenutno naglo porasti.
Pritom svakako pripazite na zakon države u kojoj organizirate svoj natječaj kako se vaš nagradni natječaj ne bi protumačio kao igra na sreću za koju se u nekim slučajevima treba zatražiti dodatna dozvola.
6. Objavite behind-the-scene fotografije
Ako ste ovdje kako biste saznali trikove koje koriste vješti i iskusni korisnici Instagrama, ova točka je za vas!
Behind the scene ili bolje rečeno spontane fotografije nastale u vašoj kompaniji pravi su mamac za vašu publiku i odavno je dokazano da takvi postovi donose mnogo like-ova.
Svakako objava ovakvih fotografija ne treba nužno biti plod vaše spontanosti već samo klijentima trebaju izgledati spontano te prikazivati nešto više osobnog sadržaja, primjerice slanje narudžbi, fotografija izrade proizvoda, fotografija vašeg tima u uredu i slično.
Dobar primjer pronašli smo na Instagram profilu @gaianaturelle_adria.
Izvor: Instagram @gaianaturelle_adria
7. Provjeri što privlači like-ove kod tvoje konkurencije
Posljednji savjet ovdje je samo kako bi vas potaknuo da nikada ne prestanete istraživati jer ćete samo tako uvijek biti u toku s promjenama koje se na društvenim mrežama redovito događaju.
Trendovi se mijenjaju i važno je iskoristiti njihove prednosti kako biste povećali svoj doseg na lakši način.
Istraživanje uvijek možete započeti s provjerom svoje konkurencije, ne kako biste radili isto što i oni već kako biste dobili dojam što publika kojoj i vi stremite želi vidjeti, odnosno na što reagira pozitivno i što nagrađuje like-om.
Trebate pomoć pri vođenju svog poslovnog Instagram profila? Obratite nam se, naši će Vam stručnjaci rado pomoći!