Postoji niz pitanja s kojima se često srećemo u razgovorima o webshopovima u Hrvatskoj. Raspon pitanja je od "Ima li uopće smisla otvarati webshop u Hrvatskoj?" do "Zašto rezultati mojeg novog webshopa nisu bolji od ove malene trgovine? Na tržištu sam već više od 10 godina!"
U ovom članku pokušat ćemo odgovoriti na neka česta pitanja na koja nailazimo u radu; kako biste znali točno što vas očekuje prilikom otvaranja webshopa.
1. Kupuje li se u Hrvatskoj preko webshopa?
Prema istraživanjima Eurostata, 35% stanovnika Hrvatske kupilo je nešto preko interneta u 2018. godini. U zadnjih 10 godina to je peterostruko povećanje!
Ovaj broj je ipak debelo ispod europskog prosjeka od 69%. Ovo ujedno znači kako se u Hrvatskoj preko interneta kupuje sve više, ali kako ima i mnogo prostora za rast. Trenutni vlasnici webshopova mogu očekivati sve više korisnika iz godine u godinu.
2. Na tržištu sam niz godina, zašto moj webshop nema dobre rezultate?
Moguće je da na vašem webshopu nije odrađena SEO optimizacija i da ne dobivate organsku posjetu putem tražilice. U tom slučaju potrebno je napraviti SEO analizu i implementirati tehnički odn. on-site SEO. Na taj način vaš webshop će početi dobivati organsku posjetu a samim time povećati će se i prodaja.
3. Imam li šanse kao potpuno novi webshop?
Ova pitanja 2 u 1 imaju jednak odgovor koji će za neke biti nedostatak, a za druge prednost. Vaša fizička trgovina bez ranije prisutnosti na internetu će biti u jednakoj poziciji kao webshop koji je upravo krenuo s radom.
Google primjerice nema osnove po kojima može vašu fizičku trgovinu prepoznati i vrednovati na internetu bolje od drugih s novim web stranicama. To je velika prednost za webshopove koji tek kreću, te uz ulaganja u marketing mogu brzo konkurirati i nametnuti se na tržištu.
Zanimaju li vas usluge marketinga za webshop? Obratite nam se.
4. Je li dobra ideja pokretati webshop u mojoj industriji? Proizvodi su već dostupni na velikim webshopovima!
Ako su konkurencija isključivo veliki agregatni webshopovi, otvaranje webshopa je vrlo vjerojatno odlična ideja. Velike webshopove je dugoročno moguće prestići užim fokusom na proizvode.
Specijalizirani webshopovi u usporedbi s velikima imaju prednost uskog ciljanja kod oglašavanja i SEOa, kao i okupljanja vrlo ciljane publike na društvenim mrežama!
5. Postoji li konkurencija za moj webshop i koliko je ona jaka?
Ovo je jedno od glavnih pitanja o kojem biste trebali razmišljati pri svakom koraku izrade webshopa. Dobro poznavanje konkurencije je korisno neovisno o tome pokrećete li tek webshop ili ste aktivni već godinama. Znanje njihovih snaga i slabosti u odnosu na vaš webshop omogućit će vam da pravilno usmjerite vaše resurse.
Ako vas zanima analiza konkurencije i mogućnosti uspjeha webshopa, svakako nam se obratite. Odgovor na ovo pitanje je individualan i ovisi o industriji. Ovo su neka od pitanja na koja možemo ponuditi odgovore:
- Koliki budžet za oglašavanje možete očekivati?
- Kakva je konkurencija za SEO pozicije?
- Koji su glavni konkurenti na društvenim mrežama?
Postoji li neko pitanje na koje nismo odgovorili, a zanima vas? Javite nam se i rado ćemo vam pomoći!