Zašto je brzina učitavanja stranice važna za SEO?

Zašto je brzina učitavanja stranice važna za SEO?

Zašto je brzina učitavanja stranice važna za SEO?

Brzina učitavanja vaše web stranice može poboljšati ili uništiti vašu web stranicu i vaše poslovanje. Zato trgovci, vlasnici tvrtki i web programeri podjednako obraćaju posebnu pozornost na izvedbu web stranice. Logično je da će web stranica koja se brže učitava imati bolje rezultate, ali kako to utječe na vaše poslovanje i koja je brzina "dovoljno dobra"?

Evo što trebate znati o brzini učitavanja stranice i kako je možete izmjeriti. U sljedećem tekstu pojašnjavamo:

  • Što je Page Speed?
  • Mjerni podaci o brzini stranice.
  • Zašto je brzina stranice važna?
  • Koliko brzo bi se vaša stranica trebala učitavati?
  • Alati za mjerenje brzine stranice.
  • Najbolji postupci za ubrzavanje vaše stranice.

Što je Page Speed?

Brzina web stranice odnosi se na vrijeme koje je potrebno da zaslon uređaja prikaže sav sadržaj određene stranice.

Mjerni podaci o brzini stranice

"Brzina stranice” može se činiti kao dovoljno jasan izraz. Ali postoji nekoliko različitih načina za mjerenje brzine učitavanja web stranice. Evo nekih od najčešćih mjerenih podataka:

Vrijeme do prvog bajta (TTFB)

To je vrijeme koje je potrebno od trenutka kada vaš preglednik zatraži stranicu do prvog bajta podataka koji poslužitelj vrati.

Potpuno učitana stranica

To je vrijeme potrebno za učitavanje svih resursa na stranici. To je jednostavan i uobičajen način mjerenja vremena učitavanja stranice.

First meaningful paint/First contextual paint

To je vrijeme koje je potrebno vašoj stranici da učita dovoljno informacija da korisnik može pročitati sadržaj. Ako vašoj stranici treba 11 sekundi za učitavanje, ali samo 2 sekunde za "first meaningful paint", korisnik će možda moći početi čitati vaš sadržaj.

Time to interactive

Ovo je vrijeme potrebno da se vaša stranica učita dovoljno da postane interaktivna. Ovo je vrijeme nakon kojega posjetitelji mogu kliknuti na stavke izbornika ili poveznice ili se kretati kroz vaš sadržaj.

Veličina stranice

Iako nije mjerenje vremena, brzo ćete naučiti da postoji jaka korelacija između ukupne veličine resursa na vašoj stranici (kod, slike, skripte, datoteke) i vremena učitavanja vaše stranice.

Zašto je brzina stranice važna?

Brzina stranice trebala bi biti vitalni dio vaše digitalne marketinške strategije. Ne samo da korisnici očekuju pozitivno iskustvo kada kliknu na vaš link, već je i brzina stranice ključna za optimizaciju za tražilice (SEO) i vaše krajnje rezultate.

Potrošači nisu strpljiva skupina. Ako posjetitelj pokuša otići na vašu stranicu kako bi saznao više o vašem brendu ili obavio kupnju, ne želi predugo čekati da se vaš sadržaj učita. Ako ih natjerate da predugo čekaju, velika je vjerojatnost da će odustati, vratiti se na Google i pokušati s nekom drugom web stranicom.

Brzina stranice i SEO

Google koristi brzinu stranice kao jedan od čimbenika rangiranja za desktop pretrage od 2010. U 2017. Google je počeo eksperimentirati sa svojim projektom Accelerated Mobile Pages (AMP), čiji je cilj bio brže učitavanje mobilnih stranica. Tvrtka je također dala veću pažnju brzini stranice dajući individualno rangiranje mobilnim stranicama kroz svoj program "mobile-first".

U 2018. Google je najavio novo ažuriranje koje je brzinu učinilo faktorom za rangiranje na mobilnim uređajima. Godine 2020. Google je objavio da koristi "core web vitals" kao faktor rangiranja, s brzinom stranice u središtu ove nove metrike.

Istraživanje je pokazalo da bi Google mogao posebno mjeriti TTFB kada uzima u obzir brzinu stranice. Nadalje, web stranice koje se sporo učitavaju tražilica ne može indeksirati kako bi ju dodala u svoj indeks.

Brzina stranice i konverzije

Ako vrijeme učitavanja stranice utječe na korisničko iskustvo i rangiranje vaše web stranice, logično je da će također utjecati na vaše konverzije i krajnje rezultate. Drugim riječima, dugo učitavanje može biti pogubno za posao.

Prema Googleovom vlastitom istraživanju, više od polovice (53%) mobilnih korisnika napušta web stranicu za čije je učitavanje potrebno dulje od tri sekunde. Samo jedna sekunda kašnjenja u odgovoru stranice može rezultirati smanjenjem konverzija od 7%. Amazon kaže da bi ih jedna sekunda duljeg učitavanja mogla koštati 1,6 milijardi dolara prodaje godišnje!

Koliko brzo bi se vaša stranica trebala učitavati?

Dakle, sada kada znate nešto o brzini učitavanja stranice i zašto je ona važna, koliko brzo bi se vaša stranica trebala učitavati? Kratak odgovor je "što je brže moguće".

Imati brzu web stranicu nije tako jednostavno kao što zvuči.

Prema nedavnoj studiji brzine stranice koju je proveo Backlinko, prosječni TTFB stolnog računala od 5,2 milijuna proučavanih stranica bio je 1,286 sekundi na stolnom računalu i 2,594 sekunde na mobilnom uređaju. Prosječno vrijeme za potpuno učitavanje web stranice bilo je 10,3 sekunde na stolnom računalu u odnosu na 27,3 sekunde na mobilnom uređaju.

Alati za mjerenje brzine učitavanja web stranice

Postoji puno online alata za mjerenje brzine stranice. Ovo su neki od njih koje koristimo za procjenu i optimizaciju brzine učitavanja za web stranice naših klijenata:

  1. Google alati - koristimo razne Google alate za procjenu i optimizaciju performansi web stranice u odnosu na brzinu. Među njima su:
    • PageSpeed Insights - Ovo je Googleov alat za testiranje brzine stranice koji daje ocjenu i preporuke za poboljšanje.
    • Google Lighthouse - ovo je alat za razvojne programere koji se koristi za reviziju i poboljšanje kvalitete web stranica.
    • WebDev - Ovo mjeri čimbenike kao što su izvedba, pristupačnost, SEO i najbolje prakse.
    • AMP Test - Test koji potvrđuje da su vaše AMP stranice valjane i da će biti prikazane na mobilnom pretraživanju.
    • Test prilagođenosti mobilnim uređajima - Ovaj test potvrđuje je li vaša stranica prilagođena mobilnim uređajima i daje preporuke za poboljšanje.
  2. GT Metrix
    Jedan od najboljih alata za testiranje performansi web stranice, GT Metrix dolazi s nizom značajki koje vam omogućuju usporedbu i praćenje napretka dok slijedite prijedloge za poboljšanje rezultata.
  3. Dotcom alati
    Ovaj vam alat omogućuje trenutno testiranje brzine vaše web stranice na do 25 lokacija diljem svijeta. Također možete odabrati vrstu preglednika za test.
  4. Dareboost
    Ovo je besplatan alat za testiranje i analizu brzine web stranice. Dobit ćete reviziju nadzorne ploče o izvedbi vaše web stranice, zajedno s desecima savjeta za optimizaciju. Također možete usporediti svoje web mjesto s izvedbom svojih konkurenata.
  5. Uptrends
    Ovo je još jedan alat koji vam omogućuje testiranje brzine vaše web stranice na stolnom računalu i mobilnom uređaju u različitim preglednicima, veličinama zaslona, ​​brzinama propusnosti i početnim lokacijama.
  6. Cloudinary
    Ovaj alat, kojeg pokreće WebPageTest, analizirat će svaku sliku na vašoj stranici. Zatim pruža korisne i mjerljive informacije o tome kako optimizirati te slike kako bi se poboljšalo vrijeme učitavanja stranice.

Najbolji postupci za ubrzavanje vaše stranice

Sada kada znate koliko je važna brzina web stranice i znate kako mjeriti vrijeme učitavanja, vrijeme je da učinite nešto po tom pitanju. Ovi najbolji primjeri iz prakse pomoći će u uvođenju promjena kako biste ubrzali svoju stranicu:

  1. Provjerite svoj web hosting
  2. Optimizirajte slike
  3. Smanjite HTTP zahtjeve
  4. Omogućite kompresiju
  5. Koristite CDN (mreža za isporuku sadržaja)
  6. Uključite cache (predmemoriju) preglednika
  7. Hostajte videa sa vanjskog izvora

Jeste li spremni poduzeti sljedeći korak?

Sada kada znate što sve utječe na brzinu učitavanja preostaje vam da to i primijenite.

Kontaktirajte nas već danas da započnemo razgovor o tome kako možemo ubrzati vašu stranicu i poboljšati rezultate.

Pročitajte još korisnih članaka

Ova internet stranica koristi kolačiće (tzv. cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva i funkcionalnosti. Saznaj više