Facebook vs. Google - Usporedba oglašavanja na dvije najveće platforme!

Facebook vs. Google - Usporedba oglašavanja na dvije najveće platforme!

Kad govorimo o oglašavanju na Googleu i Facebooku, često se spominje "plaćanje klikova”. Iako načelno na obje platforme "plaćamo klikove”, postoje značajne razlike u njihovom načinu rada, ciljanju, samom plaćanju, namjeni oglasa i pozicija na kojima se pojavljuju.








Doseg Facebook i Google oglašavanja


Facebook kao društvena mreža i platforma na kojoj je trenutno aktivno preko 2.3 milijarde korisnika savršeno je mjesto za dosezanje zainteresiranih klijenata i kupaca iz gotovo svih branši.


Broj tvrtki koje koriste društvene medije 2014. i 2019.

Broj tvrtki koje koriste društvene medije 2014. i 2019., Izvor: Europska komisija, Eurostat


Osim što Google Ads platforma obuhvaća Gmail (preko 1,5 milijardi korisnika), Googleove partnere, Googleovu mrežu i YouTube, najveća joj je prednost mogućnost "serviranja” oglasa točno u trenutku kada vaš kupac traži rješenje svog problema (vaš proizvod ili uslugu) tj. kupuje.


Vrste oglasa


Googleove oglase dijelimo na Display (vizualni oglasi), Video, Search (oglasi u Googleovoj tražilici) i Gmail (oglasi za gmail korisnike).

Facebook nam nudi sponzorirane objave s ciljem povećanja interakcije s objavom (engagement), povećanja svjesnosti o brandu (Brand Awareness), dosezanja što većeg broja ljudi, povećanja prometa na web stranici, instalacija aplikacije, postizanja konverzacije putem direktnog slanja poruke, povećanja prodaje...


Ciljanje


Googleovim oglasima ciljamo korisnike primarno po ključnim riječima koje upisuju u tražilicu - za određenu kombinaciju ključnih riječi npr. Taxi Rijeka broj telefona - pojavit će se oglas za Taxi službe kao prvi rezultat na tražilici.

Facebook omogućuje vrlo specifično segmentiranje korisnika. Upravo zbog toga privlačan je tvrtkama koje lako dolaze do svoje ciljne skupine (prema spolu, dobi, interesima).


Pojavljivanje oglasa


Google prikazuje svoje oglase točno u trenutku kada vaš potencijalni kupac traži rješenje svog problema na Googleovoj tražilici (a vi mu ga/joj prodajete). Svi se Googleovi oglasi pojavljuju isključivo u Googleovoj mreži - Googleova tražilica, Gmail, YouTube, display mreža.

Facebook oglasi se prikazuju unutar Facebook i Instagram društvene mreže. To primarno uključuje "novosti” svakog korisnika, messenger, Instagram, te između i usred videa. Glavna razlika je što se reklame se prikazuju kada korisnici nisu u aktivnoj potrazi za proizvodima i uslugama.


Cijene oglašavanja


Google naplaćuje kada korisnik klikne na oglas (cost-per-click), cijena klika varira o potražnji za tim ključnim riječima (veća potražnja - veća cijena). Drugi model kojeg nudi Google je CPM (cost-per-mile), cijena po svakom tisućitom prikazu, koji je idealan za brand awareness.

Facebook omogućava odabir naplate prema dnevnom budžetu ili ukupnom budžetu u željenom razdoblju. Za određeni budžet dobijete određenu količinu impresija publike na koju ciljate - platforma vam naplaćuje dnevno oglašavanje toj skupini korisnika neovisno o broju klikova.


Namjena oglasa


Googleovu oglašavačku mrežu najefektivnije je koristiti za prodaju tj. ciljanje na one korisnike koji su pred kupnjom. Oni koji imaju trenutni problem koji im možete riješiti. Cilj je da oglas bude prikazan kao rezultat pretraga na Googleovoj tražilici relevantnim za uslugu ili proizvod koji nudite.

Facebook je primarno društvena mreža, stoga se koristi za interakciju s korisnicima, razvijanje baze pratitelja, te širenja svijesti o postojanju i prepoznatljivosti brenda.


Što odabrati?


Facebook ili Google? Koja je platforma bolja za moj tip poslovanja? Odgovor je da su obje.


 

Put konverzije je dugačak, unikatan za svakog kupca, a uključuje razne kanale.


Vrlo se malen broj korisnika odluči na impulzivnu kupnju na prvoj interakciji s oglasom. Najuspješnije kampanje su one koje "prate” potencijalnog kupca kroz više platformi duž njegovog puta kupnje (od prvog doticaja s brendom do razmatranja opcija i odluke o kupnji).

Tako bi primjerice trebali kombinirati Google oglase s Facebookom - korisnik klikne na sponzoriranu FB objavu i završi na vašem webu, tamo ulazi u listu za remarketing putem Google Display i YouTube oglasa.

Svaki posao je specifičan. Svaki je kupac specifičan. Upoznajte se s njegovim navikama kupnje i prilagodite im svoju strategiju.

Obratite nam se i naši stručnjaci za Google Ads i Facebook oglašavanje će vam osmisliti najbolju strategiju za vaše potrebe!

Pročitajte još korisnih članaka