Top 5 odličnih besplatnih alata za vlasnike web stranica!

Top 5 odličnih besplatnih alata za vlasnike web stranica!

Osjećate li se ikad izgubljeno na vlastitim web stranicama? Nije vam jasno gdje početi, kako pratiti napredak ili kako uopće saznati za potencijalne probleme na vašim web stranicama? U ovom tekstu donosimo pregled 5 potpuno besplatnih alata koji su nezaobilazni za svakodnevni rad s websiteom.

Ovdje uključujemo ponešto za svakoga, od osnovnih alata koje nudi Google, preko alata koji pomažu s organizacijom i pisanjem sadržaja do alata koji otkrivaju tehničke probleme koji potencijalno zadržavaju rezultate vašeg websitea.




1. Google Analytics

Google Analytics Google Analytics je nezaobilazan alat kojeg svaki ozbiljniji vlasnik websitea uvijek ima otvorenog u browseru. Jednostavno ga je postaviti, podesiti i nudi širok spektar informacija o prometu prema vašim stranicama.

Moguće je integrirati ga s nizom drugih alata i aktivnosti, uključujući online prodaju (ecommerce), oglašavanje, praćenje SEO rezulta... Razina informacija i dostupnih detalja na Google Analytics može biti zbunjujuća za nove korisnike, ali je riječ o alatu čije bi osnovne mogućnosti svatko trebao naučiti koristiti.


2. Google Search Console

Google Search Console Na površini Search Console izgleda jednostavno, posebno u svojoj novoj verziji koja je otvorena za javnost ranije ove godine. Dok Google Analytics ne nudi puno detalja o posjeti s tražilice, Search Console nudi puno detaljnije podatke – od ključnih riječi, volumena prikazivanja u rezultatima do CTRa i drugih podataka.

Stvarna snaga ovog alata je ispod površine. Informacije o pravilnom indeksiranju websitea, problemima koje je Google uočio na websiteu, direktna komunikacija s Googleom u slučaju kazne i druge funkcionalnosti čine Search Console ključnim alatom za web stranice koje žele organsku posjetu s Googlea.


3. Ubersuggest

Ubersuggest S Ubersuggest alatom prelazimo na područje istraživanja ključnih riječi. Ranije spomenuti Search Console nudi nam pregled ključnih riječi za koje website dobiva posjetu i prikazuje se u tražilici. Što je s ključnim riječima za koje ne znamo da postoje i da ih ljudi traže?

Ubersuggest je alat koji postoji već niz godina, ali od kad ga je kupio Neil Patel i integrirao u svoj website postao je vrlo vrijedan alat za sve vlasnike web stranica. Osim samih ideja za ove ključne riječi, alat nudi procjenu mjesečnih pretraga za ključne riječi, okvirnu snagu websiteova koji ostvaruju pozicije. Topla preporuka za svakoga tko se dvoumi oko toga o čemu napisati tekst ili sastaviti stranicu!


4. Screaming Frog

Screaming Frog Ovaj alat se razlikuje od ostalih na način da je riječ o programu koji se pokreće s vlastitog računala. Riječ je o tzv. "crawler" alatu koji redom posjećuje stranice vašeg websitea, analizira pojedinačne stranice na njemu i prati linkove, odnosno stukturu websitea.

Ovaj alat simulira ponašanje Googleovog crawler alata koji posjećuje vaš website. Screaming Frog svoju analizu izvodi u stvarnom vremenu i koristi resurse vašeg računala za "crawlanje" web stranice. Kao takav on će upozoriti na nepostojeće stranice (404), nepravilne redirekcije i niz drugih tehničkih elemenata koji uzrokuju probleme na websiteu. Tehnički problemi ovog tipa su karakteristični za websiteove koji postoje duži niz godina i s vremenom su se mijenjali.


5. GTmetrix

GTMetrix Google sve više naglaska stavlja na brzinu i optimizaciju web stranica za mobilne uređaje. GTmetrix je alat koji kombinira analizu brzine i prilagođenosti web stranice mobilnim uređajima, a nudi više detalja od primjerice Pingdoma ili Googleovog alata za analizu brzine stranica.

Osim detaljnih informacija o svakom izdvojenom problemu s brzinom websitea, GTmetrix nudi pregledni opis brzine websitea (s ocjenama od F do A) s ukupnim vremenom potrebnim za load i veličinom analizirane stranice.


Koristim li dobre alate?

Jedna od bitnih stvari kod korištenja alata je i mogućnost razlikovanja dobrih od loših alata. Primjerice, niz alata nudi podatak vrijednosti Googleovog "Page Ranka", ocjene websiteova koju je Google napustio još 2013. godine. Drugim riječima, ovo je "crvena zastava" koja signalizira loš alat.

Prilikom korištenja pojedinog alata, svakako na Googleu istražite je li alat za kojeg ste se odlučili pouzdan!

Pročitajte još korisnih članaka

Ova internet stranica koristi kolačiće (tzv. cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva i funkcionalnosti. Saznaj više