SEO ili Google AdWords oglašavanje

SEO ili Google AdWords oglašavanje

U što uložiti za privlaćenje korisnika

Svi Vi koji imate web stranice sigurno ste se susreli sa pojmom SEO optimizacije (Search Engine Optimization), optimizacija za poboljšanje pozicije vaše web stranice na tražilicama. Ovdje ćemo govoriti samo o Google tražilici radi usporedbe. No pravila su i na drugim tražilicama gotovo pa identična.
 
Oni koji su napravili stranicu pred dosta vremena mogli su u samim počecima biti jako zadovoljni jer kriteriji za poredak na tražilicama je bio  daleko manji nego što je to danas. Zašto je to tako? Kako Google želi da njegovi rezultati budu što precizniji korisniku koji traži određeni pojam, kroz vrijeme su uvodili i puno drugih bitnih karakterisitka koje su web stranice jednostavno morale pratiti. Tko nije ulagao u to  i u sam razvoj svoje web stranice, dogodilo se to da ih više nema na početnim stranicama Google-a. 
 
Da bi danas mogli pratiti trendove, brzo djelovati na promjene na samoj web stranici, morat ćete angažirati profesionalce ili agenciju koja će za Vas to raditi i mjenjati.
Google algoritam za pretragu se vrlo često mjenja, u prosjeku jednom do dva puta godišnje i teško ga je pratiti uz posao koji imate.
A i sam Matt Cutts na svom blogu donosi nove izmjene za Google tražilicu koja će startati za koji dan. Na njegovom blogu možete pročitati koje će promjene sadržavati novi algoritam tražilice. Da pojasnim, Matt Cutts je jedna od osoba koja radi na algoritmu tražilice.
 
Ukoliko je Vaša web stranica SEO optimizirana, sigurno ćete imati odličan poredak na tražilici ali to više nije dovoljno. Danas već postoje preko 200 karakteristika koje se moraju napraviti da bi vaša stranica bila SEO optimizirana prema pravilima i smjernicama Google tražilice. Složite ćete se da je to ogroman posao da bi svih 200 karakteristika radili sami. Često čujem da sve više klijenata dobivaju ponude koje im obećavaju prva mjesta na tražilici, a na službenim Google stranicama ljepo piše da Vam nitko nemože garantirati poziciju i da se takvih ponuda klonite. U svakom slučaju ukoliko i prihvatite nečiju ponudu obavezno provjerite njihov rad, da li znaju što rade. Da vam linkovi nebi završili na poker i sličnim stranicama brze zarade.  Ovdje možete pročitati čega se morate kloniti i ne raditi u SEO offsite optimizaciji. Negdje pri sredini članka vam stoji tekst o čemu sam vam gore pisao.
 
Kako Google nadograđuje svoj algoritam, može vam se desiti da sav kapital koji ste do jučer ulagali u SEO offsite optimizaciju odjednom više ne donosi nikakve rezultate. Jedna od bitnijih činjenica je da pretraga rezultata radi na geolokaciji, znači isti rezultat pretrage za istu riječ neće imati oni koji se nalaze primjerice u Rijeci, Zagrebu ili Puli. Sve su to male sitnice koje vam mogu vašu stranicu potpuno sakriti za pravog korisnika do kojega želite doći.
 
Možemo zaključiti koliko god se vi trudili i ulagali u optimizaciju, Google će razvijanjem svojeg algoritma otežati Vaš poredak i prisiliti vas da konstantno ulažete u SEO optimizaciju i kvalitetu web stranice. No morate biti svjesni, rezultat je neizvjestan. Za bilo kakvu promjenu koju napravite na svojoj web stranici, potrebno je čekati danima, tjednima a nekad i mjesecima da bi se vidjeli rezultati. Naprimjer, tek novo izrađena stranica , trebat će joj  minimalno 6 mjeseci da bi dobila neki rejting i poredak, a sada zamislite ako vam je to glavni izvor posla i prihoda, tko će čekati tako dugo.
 
 
 
 

Prednosti Google AdWords oglašavanja


 google adwords oglašavanje

Tu prednost ima Google AdWords sistem oglašavanja na tražilici i partner mreži portala (display network). Osim što ćete se odmah pojaviti na početnoj stranici, možete točno ciljati ključnu riječ koja je relevantna vašem poslu i na taj način se pojaviti samo onima koji neki proizvod ili uslugu traže. A što je još bolje, prikazivanje se ne naplaćuje nego samo konkretan klik. Taj klik vam je i stvarni kupac koji traži točno riječi koje ste vi odabrali na koji će vam se oglas prikazati. 
Prednost je i ta da može utjecati i na poredak samog oglasa, tako se može pojaviti odmah iznad prvih organskih mjesta na tražilici i biti vidljivim najvećem krugu posjetitelja. 
Pozicije AdWords su 3 mjesta po sredini iznad organskih pretraga i 8 mjesta u desnoj koloni. Statistika je pokazala da više od 60% svih pretraga i klikova dolaze sa ove 3 srednje pozicije, jer se pretpostavlja da korisnici misle da su to organske pretrage. Centralni oglasi privlače najveći dio prometa.
 
Ključne prednosti AdWords oglašavanja:
- kreiranje oglasa sa točno definiranim ključnim riječima
- neograničeno zadavanje oglasa i ključnih riječi
- naplaćuje se samo konkretan klik
- pojavljivanje oglasa je moguće u nekoliko sati
- možete ciljati oglas i na drugim portalima, npr. net.hr, monitor.hr, njuskalo.hr, bug.hr i sl..
- kreiranje oglasa na drugim jezicima i točno geolokacijsko oglašavanje, primjer možete se oglašavati samo u Londonu, ili primjer u Austriji i Bavarskoj i sl.
- sami određujete iznos buđeta koji želite trošiti na oglašavanje i na taj način pratiti svoje troškove vrlo jednostavno
 
Upravljanje i kreiranje AdWords računa je krajnje jednostavna, no ipak preporučam da angažirate profesionalnu agenciju sa certificiranim stručnjakom za Google AdWords kako bi cijelu kampanju optimizirao i savjetovao u pravilnom vođenju na način da možete mjeriti uspješnost kampanje.
 
Google Adwords Certified Partner - Nivago

Postoje nekoliko načina mjerenja kampanje, gdje točno možete vidjeti i izračunati koliko je vaša kampanja i oglašavanje isplativo. Ukoliko Vas zanima Google AdWords oglašavanje i želite se okušati na tom polju ili želite da vam se vaša kampanja optimizira i da uštedite na cijeni klika pozivamo vas da nam se javite ili pošaljete samo kontakte pa ćemo vas mi nazvati i dogovoriti termin sastanka. Za postojeće kosnike pojasnit ćemo kako se mogu učinkovito pratiti sve kampanje i na koji način možete doći do još većeg kruga klijenata. Prepustite vođenje AdWords-a certificiranim Google partnerima.
 
 
Mogu zaključiti na kraju da iznos koji ćete uložiti u SEO offsite optimizaciju će za godinu dana prekoračiti budžet koji bi vam bio dovoljan za oglašavanje na AdWords sustavu, ali tu nije kraj, jer Google i dalje mjenja svoj algoritam, tako da sve što ste uložili u SEO offsite, možda ste za nekoliko mjeseci doslovno bacili.

Pročitajte još korisnih članaka

Ova internet stranica koristi kolačiće (tzv. cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva i funkcionalnosti. Saznaj više