img1
Ovih dana, primili smo jako puno upita o velikoj promjeni Google algoritma i sudbini svih web stranica koje nisu na vrijeme kreirale mobilnu verziju.
 
Google izbacuje web stranice koje nemaju mobilnu verziju.

Najčešće pitanje koje nam je upućeno ovih dana je hoće li web stranica biti srušena ukoliko nije optimizirana za mobitele. Točnije, naš prosječan razgovor ovih dana izgleda ovako:

Nemobilno-optimizirani-vlasnik-weba (nazovimo ga Krešo): "Google će srušiti moju stranicu!"
Igor: Ne brinite. Vaša stranica će ostati ista za sve uređ... (polu-ljuti, polu-panični prekid)
Krešo: "ALI TAKO PIŠE NA XY PORTALU!!!"

Krešo je, kao i veliki broj ostalih, došao do takve informacije iz nepouzdanih izvora. A upravo takve informacije vrlo rado se šire internet prostranstvima. Svi smo se kao mali igrali gluhog telefona, zar ne? E to bi bilo to.
 

Što se zapravo događa?
 
Od 21. travnja sve web stranice optimizirane za mobilne uređaje su bolje rangirane na mobilnim uređajima. To znači da će u rezultatima pretraživanja isključivo na mobitelima takve stranice imati prednost nad ostalima. Ova promjena neće utjecati na pretrage sa računala ili tableta. Krešo, možeš odahnuti! :) 

No, ovo je samo jedan od parametra koje Google uzima u obzir. Zato se nemojte čuditi ako ipak vidite non-mobile-friendly stranicu na vrhu. Budite sigurni da ta stranica ima vrhunski sadržaj visoko relevantan za posjetitelja.

Ako ste i vi kao Krešo, jako je preporučljivo ipak izraditi mobilnu verziju. Mobiteli se sve više koriste i to je jedini način da svojim posjetiteljima pružite pozitivno korisničko iskustvo. Tako postoje neki uvjeti i smjernice za optimizaciju:

– potrebno je izbjegavati software koji nije kompatibilan s mobilnim uređajima, poput Flasha,
– tekst mora biti čitljiv i sav sadržaj vidljiv bez potrebe da se povećava ili smanjuje zaslon,
– linkovi su međusobno dovoljno udaljeni kako bi se izbjegli slučajni dodiri na krivi link.
 
Kako bi saznali je li stranica mobile friendly Google je uveo Test prilagođenosti mobilnim uređajima