Ovih
dana, primili smo jako puno upita o velikoj promjeni Google algoritma
i sudbini svih web stranica koje nisu na vrijeme kreirale mobilnu
verziju.
Google
izbacuje web stranice koje nemaju mobilnu verziju.
Najčešće
pitanje koje nam je upućeno ovih dana je hoće li web stranica biti
srušena ukoliko nije optimizirana za mobitele. Točnije, naš
prosječan razgovor ovih dana izgleda ovako:
Nemobilno-optimizirani-vlasnik-weba
(nazovimo ga Krešo): "Google će srušiti moju stranicu!"
Igor:
Ne brinite. Vaša stranica će ostati ista za sve uređ...
(polu-ljuti, polu-panični prekid)
Krešo: "ALI TAKO PIŠE NA XY PORTALU!!!"
Krešo je, kao i veliki broj ostalih, došao do takve informacije iz
nepouzdanih izvora. A upravo takve informacije vrlo rado se šire
internet prostranstvima. Svi smo se kao mali igrali gluhog telefona,
zar ne? E to bi bilo to.
Što
se zapravo događa?
Od
21. travnja sve web stranice optimizirane za mobilne uređaje su
bolje rangirane na mobilnim uređajima. To znači da će u
rezultatima pretraživanja isključivo na mobitelima takve stranice
imati prednost nad ostalima. Ova promjena neće utjecati na pretrage
sa računala ili tableta. Krešo, možeš odahnuti! :)
No,
ovo je samo jedan od parametra koje Google uzima u obzir. Zato se
nemojte čuditi ako ipak vidite non-mobile-friendly stranicu na vrhu.
Budite sigurni da ta stranica ima vrhunski sadržaj visoko relevantan
za posjetitelja.
– potrebno je izbjegavati software koji nije kompatibilan s mobilnim uređajima, poput Flasha,
– tekst mora biti čitljiv i sav sadržaj vidljiv bez potrebe da se povećava ili smanjuje zaslon,
–
linkovi su međusobno dovoljno udaljeni kako bi se izbjegli slučajni
dodiri na krivi link.
Kako
bi saznali je li stranica mobile friendly Google je uveo Test
prilagođenosti mobilnim uređajima.