Kako pristupiti marketingu u kriznim situacijama?

Kako pristupiti marketingu u kriznim situacijama?

Kako pristupiti marketingu i koja je njegova uloga za vrijeme krize kakvu svijet nije doživio u posljednjih 100 godina? Na koji bi se način trebale postaviti tvrtke koje su svojim prisustvom na internetu već prepoznatljive, od kojih očekujemo određene informacije i određeni ton?


Komunikacija prikladna industriji

Za početak, vjerujemo kako to u prvom redu ovisi o djelatnosti kojom se tvrtka bavi, je li riječ o trgovini s tehničkom opremom, webshopu s kozmetičkim proizvodima ili davatelju zdravstvenih usluga. Ipak, zajednički nazivnik trebao bi svima biti isti: briga za zaposlenike, klijente i okolinu što nikako ne mora i ne smije isključiti poslovanje.





Društveni mediji informiraju i smiruju

U prvom redu društveni mediji, a posebice velikani poput Facebooka i Instagrama omogućavaju komunikaciju kroz koju se mogu pojasniti promjene u poslovanju. Čvrsto vjerujemo kako se komunikacija s klijentima treba nastaviti, kako bi se izbjegla potencijalna nesigurnost.


Oglašavanje

Isto vrijedi i za oglašavanje. Neki mudriji od nas, poučeni dosadašnjim kriznim razdobljima reći će kako se u mirno doba treba oglašavati, a u kriznom pak mora. Slikovito, u očima svojih kupaca i klijenata možete biti Titanik koji tone u prvoj vožnji ili možete biti poput sigurne luke. U ovakvim vremenima, ljudi će cijeniti vaš napor za bilo kakvom uobičajenom aktivnosti kao što će cjeniti i utješnu riječ ili pozitivnu misao. Važno je samo ne napustiti ih.


Negativni smjerovi marketinga

Važno je napomenuti kako postoji jedna zamka, u koju ne smije upasti nitko tko želi dugoročno pozitivno poslovanje, a ta zamka je iskorištavanje situacije. Mnogi će se u ovim teškim vremenima dosjetiti raznih načina kako privući prestrašene kupce i klijente pa će svoje proizvode oglašavati kao proizvode koji služe u prevenciji od virusa ili će se okrenuti neukusnim šalama.


Kratkoročna korist vs. dugoročni imidž brenda

Ljudi će zapamtiti one koji su krizu iskoristili za kratkoročnu koristi, ali i one koju su za vrijeme krize bili oslonac, riječ utjehe, širitelji dobre i pozitivne energije, a da ne govorimo o onima koji će u ovo vrijeme činiti dobra djela.

Rečeno možemo skratiti u još jednu pouku, a to je da se ulaganje u marketinško djelovanje u kriznim situacijama mora gledati dugoročno, a nikako kratkoročno. Posebice u vrijeme kada se dobra kao i loša riječ širi brže od ijednog virusa i to na društvenim mrežama.

Dobra vijest je kako će mnogi iz ove krize ipak izaći jači, nekima će se to naprosto dogoditi jer će okolnosti omogućiti veću angažiranost na internetu općenito. Ovo je već vidljivo kod tvrtki koje su ulagale u webshopove, koji u kratkom razdoblju postaju jedini način opskrbe s određenom robom, no neki će i bez te mogućnosti iskoristiti vrijeme za napredak, dugoročno planiranje i pomoć zajednici već samim širenjem korisnih informacija.

Pročitajte još korisnih članaka