Kako koristiti Google Trends za bolji SEO?

Kako koristiti Google Trends za bolji SEO?

Kako koristiti Google Trends za bolji SEO?

Što je Google Trends?

Google Trends je alat koji vam pomaže vidjeti koliko često ljudi pretražuju određene stvari na Google tražilici i YouTubeu. Podaci se temelje na stvarnim pretragama. Pomoću ovih informacija možete vidjeti koje teme postaju sve popularnije, kako se njihova popularnost mijenjala tijekom vremena i u različitim zemljama. Google Trends na neki način „predviđa” što bi moglo postati popularno.

Sažetak upita za pretraživanje u cjelini pruža informacije o najpopularnijim i najčešće pretraživanim temama u različitim zemljama, gradovima i vremenskim razdobljima.

Unosom odabranih ključnih riječi može se provjeriti učestalost pretraživanja u odgovarajućem vremenskom razdoblju. Na taj način mogu se izvesti i prognozirati trendovi. Ovo su samo orijentacijske prognoze , a ne apsolutne brojke. Trendovi koje prikazuje Google Trends predstavljaju relativnu popularnost pojma za pretraživanje.

Kako koristiti Google Trends za bolji SEO?

1. Prepoznajte sezonske trendove
 

Kod proizvoda čija je potražnja ovisna o sezoni, može se prepoznati u kojem razdoblju u godini neki pojam ili proizvod ima posebno velik interes. Vidimo da je trend za pojam „božićne lampice” najveći u 12 mjesecu.

 
Kako koristiti Google Trends za SEO
 

Na temelju analize podataka iz prethodnih godina može se predvidjeti i planirati vrhunac sezone za neki pojam (proizvod).

 
2. Generirajte ideje za ključne riječi
 

Nove i slične ključne riječi mogu se otkriti pomoću funkcije "Povezane teme" ili "Povezani upiti” . Prijedlozi se odnose na pojmove koje pretražuju korisnici. Povezane teme i povezani upiti poredani su po popularnosti. Popularnost je izražena u postotku. Na konkretnom primjeru ne vidimo postotak nego „Nagli porast”. Ovo znači da je popularnost pojedinog pojma narasla za više od 5000%.

 
 
3. Odaberite ciljnu regiju
 

Usporedba različitih lokacija pomaže identificirati posebno relevantne regije. Nakon toga se relevantne kampanje i ponude mogu prilagoditi kako bi se optimizirala izvedba.


 
 
4. Filtriranje po vrsti rezultata
 

Osim trendova u upitima za pretraživanje, može se procijeniti i opseg pretraživanja za upite na YouTubeu, Google Shoppingu, slikama ili vijestima.



5. Filtriranje po kategorijama
 

Dobivene rezultate možemo filtrirati i po kategorijama. Kategoriziranjem trendova, rezultati se mogu suziti kako bi se dobili podaci za odgovarajuću verziju riječi.

 

Zaključak

 

Uz pomoć Google Trends alata mogu se pronaći ključne riječi koje se mogu ocijeniti kao posebno relevantne na temelju vašeg opsega pretraživanja. Gledajući prethodne povijesti pretraživanja možete otkriti riječi koje bi vaša ciljana publika mogla koristiti u budućnosti. Pojmove za pretraživanje s posebno visokom razinom interesa vlasnici web stranica i trgovina mogu koristiti za izradu oglasa i izradu novog sadržaja na vlastitim web stranicama. Prilagodba predviđenim trendovima može pomoći u povećanju prometa na web stranici.

Rukovanje Google Trends alatom zahtijeva malo truda i prakse. Statistički podaci mogu se jednostavno pregledati, podijeliti ili ugraditi na neku web stranicu.

Kada koristite podatke, važno je zapamtiti da su to predviđanja i da se brojke ne smiju uzimati kao apsolutne.

Imate li pitanja, savjeta ili prijedloga o istraživanju ključnih riječi na Google Trends? Kontaktirajte nas!

Pročitajte još korisnih članaka

Ova internet stranica koristi kolačiće (tzv. cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva i funkcionalnosti. Saznaj više