img1
Porast objava vezanih za turizam na Facebooku se iz godine u godinu rapidno povećava. Objašnjenje ove pojave je zapravo poprilično jednostavno. Facebook je društvena mreža koja pruža informacije u realnom vremenu, bazirajući se pritom prvenstveno na slikovni sadržaj. Fotografije ostavljaju najveći utjecaj na krajnog korisnika pa je logično da mu ljudi najćešće pribjegavaju.
 

Prema istarživanju "Zašto ljudi koriste Facebook" autora Ashwini Nadkarnija i Stefana G. Hofmanna, dva osnovna razloga zašto ljudi koriste Facebook su potreba za pripadanjem i potreba za samoprezentacijom. Sasvim je prirodna potreba prezentirati se u najboljem svjetlu, a postoji li bolja prezentacija od one napravljene slikama s nekog fantastičnog mjesta? Takve fotografije pomažu stvaranju cjelokupne slike kako je korisnikov život uzbudljiviji i glamurozniji nego što on uistinu jest.
 

Koje su konkretne prednosti ovakve vrste oglašavanja?

Kada objavljuje slike, korisnik će izabrati oku najprivlačnije forografije koje će prikazati njegov odmor u najboljem svjetlu i koje će, u krajnjoj liniji, izazvati najviše zanimanja među njegovim prijateljima.

Primjer koji ilustrira koliko je Facebook promocija zapravo utjecajna možemo pronaći i u vlastitoj zemlji. Bio je dovoljan samo jedan amaterski snimljen video kako bi za našu zemlju saznalo pola milijuna ljudi u rekordnom vremenu od šest mjeseci. Francuski student je tijekom svog boravka u Hrvatskoj snimio svoje putovanje te video objavio na Facebooku. Posljedice? Pola milijuna pregleda u šest mjeseci te objava istog na službenoj stranici Vlade Republike Hrvatske. Usporedbe radi, niti jedan službeni video Hrvatske turiskičke zajednice nije dostigao tu gledanost. Fotografije i videi koji prikazuju neku destinaciju ili doživljaj izazivaju mnogobrojne reakcije kod drugih korisnika, koji ćešće komentiraju i dijele upravo takve sadržaje. Sve to predstavlja savršeni poticaj drugim korisnicima da i sami razmisle o odmoru i o doživljaju kojeg i oni osobno mogu iskusiti.
 

Donosimo vam nekoliko kreativnih Facebook kampanja koje su imale izniman odjek u svijetu:

1. Tourism Australia –"Best Job In The World"
Zasigurno ste čuli za kampanju Australske turističke zajednice u kojoj navode šest tzv. najboljih poslova na svijetu koji se mogu obavljati na šest različitih lokacija u Australiji. Video je pružio savršenu sliku zašto je upravo Australija savršeno mjesto za radni odmor za mlade ljude iz cijelog svijeta. Podijeljen više od 45,000 puta u 200 zemalja svijeta i dosegao je više od 300,000 ljudi. Uspjeh ove kampanje nalazimo u snažnom povezivaju klasnične PR kampanje i oglašavanju putem Facebooka.

 
 Best job australia
 http://www.tourism.australia.com/

 2. Best Western – "Be a travel hero
Ova kampanja je 2012. proglašena najprofitabilnijom kampanjom na društvenim mrežama koja je za posljedicu imala porast od 20% u ukupnim prihodima kompanije. Ključ uspjeha? Povezivanje nagradnog natječaja sa sadržajem kupaca i njihovo aktivno uključivanje u sam rad lanca.


3. Cape Town - "Cape Town Turism"
Ideja je bila otkriti nepoznata mjesta Cape Towna novim potencijalnim turistima. Osmislili su jednostavni predložak na koji su korisnici stavljali vlastitie fotografije što je u konačnici rezultiralo impresijom da su sami korisnici aplikacije posjetili Južnu Afriku. Sve što su dodatno trebali napraviti bilo je podijeliti tu fotografiju na vlastitiom profilu. Fotografije su se munjevitom brzinom proširile društvenim mrežama i ova kampanja ostaje jedna od najuspiješnijih Facebook kampanja u svijetu.
 

 
Ovo je samo mali dio utjecaja kojeg Facebook ima na današnji turizam. Kao što vidimo iz najpoznatijih primjera, statusne objave su super, ali potreban je pravi miks sadržaja kako bi vaše objave održale pravu razinu angažiranosti publlike. Od iznimne je važnosti napraviti cjeloviti plan djelovanja, postaviti jasnu viziju te u skladu s tim uskladiti svoje djelovanje. Stvaranje vizualnog identiteta na društvenim mrežama je odavno postao imperativ. 

 

Razmišljate i sami o uvođenju Facebook kampanje, treba li Vam pomoć u osmilšljavanju sadržaja ili jednostavno želite saznati više o ovakvom načinu oglašavanja? Slobodno nas kontaktirajte!