img1
Facebook je početkom mjeseca uveo novu opciju u svoje "Kupi i prodaj” grupe - onu koja vam omogućava da lakše i preglednije oglasite proizvod koji namjeravate prodati. Sada je još jednostavnije istaknuti cijenu proizvoda i lokaciju na kojoj je se proizvod nalazi. 

U nastavku vam donosimo odgovore na nekoliko nama najčešće postavljenih pitanja vezano uz ove tipove grupa.

1. Što su točno "kupi i prodaj” grupe i kome su namijenjene?


Kupi i prodaj (Buy and sell) je vrsta grupe koja omogućava korisnicima Facebooka da bez naknade oglase stvari koje im više nisu potrebne. U Hrvatskoj bi ekvivalent bio internet platforma poput Njuškala ili Index oglasa. Jednostavno oglasite stvari koje vam više ne trebaju, napišite njihovu cijenu i pričekajte da vam se jave zainteresirani kupci.

Namijenjene su fizičkim osobama koje žele što jednostavnije prodati, pokloniti ili razmijeniti određene stvari.


2. Vlasnik sam tvrtke i htio bih oglasiti proizvode i usluge koje nudim na Facebooku, kako to učiniti?


Svakako su najučinkovitije opcije vođenje društvenih mreža i Facebook oglašavanje. Jednom kada kreirate Facebook stranicu koja će predstavljati vaš brend i povezati vas s kupcima, na samoj stranici možete, uz svakodnevne objave i komunikaciju s klijentima, ponuditi i neku akciju ili prezentirati svoj proizvod. Umjesto opcije "Napiši objavu”, odaberete opciju "Kreiraj ponudu” i ponudite određenu uslugu po sniženoj cijeni.

Vođenje poslovnih stranica je namijenjeno pravnim osobama i tvrtkama i predstavlja najkorisniji način komunikacije s potencijalnim kupcima i prezentaciju usluga koje tvrtke nude. 


3. Kako mogu pristupiti "Kupi i prodaj” grupi?


"Kupi i prodaj” grupe su razvrstane po tematici - ne radi se o jednoj grupi koja nudi sve, od igle do lokomotive, već je svaka grupa kreirana s ciljem prodaje točno određenog proizvoda. Ili bi to tako u teoriji trebalo izgledati. Stvarnost je u Hrvatskoj malo drugačija, pogotovo u manjim sredinama. Tu su češće grupe koje na jednom mjestu okupljaju zainteresirane prodavače i kupce različitih proizvoda. No, ne dajte se obeshrabriti - grupe su i dalje veoma korisne. 

Uzmimo za primjer da posjedujete kutnu garnituru koju biste htjeli prodati. U lijevom kutu Facebooka, ispod vašeg imena i prezimena potražite znak zelene etikete i opciju "Kupi i prodaj grupe”:

 
 


Jednom kad ste ušli u ovu opciju, Facebook će vam, na temelju vaše lokacije, ponuditi grupe koje bi vas mogle zanimati:
 
 


Nude vam se grupe temeljem vaše lokacije i interesa. Ali vi naravno možete i ručno mijenjati lokaciju i pretraživati grupe upisivanjem točno određenog pojma. Jednom kada nađete grupu koja vas zanima, kliknite na opciju "Pridruži se” (Join Group) i postajete članovi te grupe. Sada možete vidjeti sve oglase u toj grupi i možete vi ponuditi svoje proizvode.

4. Kako se registrirati?


Za pristup grupi nije potrebna dodatna registracija uz već postojeću koju imate. Vi ovim grupama pristupate s profila kojeg već koristite, ova vam se opcija nudi jednako kao i sve druge opcije na Facebooku, recimo poruke.


5. Koliko se plaća oglašavanje na ovaj način?


Ovaj tip oglašavanja je u potpunosti besplatan - ne plaćate nikakvu naknadu.

6. Pridružio sam se određenoj grupi, kako da oglasim proizvod?


Jednom kada ste izabrali grupu u kojoj ćete svoj oglas objaviti (naravno, možete oglas istovremeno objaviti i u nekoliko grupa, broj objava ovisi o vama i svaka objava je u potpunosti besplatna), na samom vrhu stranice ponudit će vam se nekoliko opcija: "Prodaj nešto”, "Napravi ponudu” itd.
 
 
Sada kliknete opciju koja vama treba. Za potrebe našeg primjera, kliknut ćemo opciju "Prodaj” (Sell) i oglasit ćemo kauč na prodaju: 
 
 
 

Kada ste upisali cijenu, mjesto na kojem prodajete proizvod i priložili slike, kliknite na opciju "Objavi” (Post) i time ja vaš post objavljen. 

Naravno, kao i kod korištenja svakog drugog servisa, preporučujemo oprez. Nitko vam ne može garantirati maksimalnu sigurnost ukoliko koristite bilo koji oblik kupnje i prodaje preko interneta i ova opcija nije ni sigurnija ni rizičnija od ostalih portala. Uz dozu opreza vjerujemo kako ćete uspjeti prodati stvar koja već odavno skuplja prašinu i priuštiti si nešto što ste oduvijek željeli.

Ps. Imajte na umu da je ovakav način prodaje namijenjen privatnim korisnicima koji žele prodati jednu do dvije stvari. Ako ste pak vlasnik neke tvrtke i želite na Facebooku oglasiti proizvode i usluge koje nudite, svakako vam preporučujemo opciju kreiranja vlastite Facebook stranice i predstavljanja proizvoda izravno preko nje.