img1
Iako vam se možda čini da imate dosta vremena do blagdana, zapravo je krajnje vrijeme da krenete s osvajanjem potrošača. Ako vam budžet nije dovoljno velik kao kod poznatih i jakih brendova, postoji nekoliko koraka koje uporno zaboravljate iz godine u godinu... a jako su značajni. I osvajaju kupce.
 
 
Blagdani. Po mnogima – najljepše doba godine. Kitimo bor, pečemo kolače, kupujemo poklone, slikamo se ispred lampica, na radiju slušamo božićne pjesme, družimo se i veselimo uz kuhano vino.
 
Vrijeme blagdana je vrijeme darivanja i vrijeme emocija, kada i najveći mrgudi poput Grincha omekšaju. S poslovne strane, to je idealno vrijeme za povećanje prodaje. Vaši potrošači su sada spremni odvojiti koju kunu više i to će sigurno učiniti. No pitanje je, kome će dati tu kunu. Vama ili konkurenciji?

Još samo par tjedana nas dijeli do blagdanskog ludila (čitajte:potrošačkog ludila), i statistika je sljedeća:
 
bozicna kampanja
 
Prošla godina je rekordna po online pretragama božićnih poklona, zamislite kako će tek biti ove godine!
78% osoba je koristilo internet za pretraživanje božićnih poklona, a s druge strane samo 29% se oslonilo na preporuke obitelji, prijatelja i poznanika. To je veliki, ali zaista veliki preokret u navikama potrošača. Čak je 40% božićnih poklona kupljeno online. 53% osoba je u određenom trenutku pretraživalo božićne poklone preko mobilnih uređaja i 1 trilijun dolara je potrošeno na prodaju poklona putem mobilnih uređaja. To je sitnih 1.000.000.000.000.000.000$. Najviše kupovina dogodi se između 10h i 16h te od 2oh do 23h, a broj stranica koji se pregleda je porastao sa 6 prema istraživanju od prošle godine, na 12.
 

Web stranice su danas postale prave trgovine koje se sve više i više preferiraju nad fizičkim trgovinama. Nekoliko je razloga za to:
 
• više vremena za proučavanje proizvoda i usluga bez osjećaja nelagode
• mogućnost trenutne usporedbe s konkurencijom
• pronalazak inspiracije kod utjecajnih osoba
• pronalazak inspiracije edukativnim člancima
• osjećaj sigurnosti pri izboru i donošenju odluke o konačnoj kupnji
• jednostavniji i smisleniji način pregleda proizvoda
• osjećaj "pametne kupnje" u slučaju besplatne poštarine, online popusta i sl.

 


Mobitel – najdraži shopping asistent. 

Činjenica koja će vas iznenaditi je da je u 2015. godini svaki 3. kupac koji posjeduje pametni telefon, za vrijeme kupovine u fizičkoj trgovini koristio mobitel za pronalazak informacija o proizvodu, radije nego pitao prodavačicu. Zašto? Prodavačici je posao da prodaje, a na internetu se možete educirati i saznati čak negativne strane proizvoda ako one postoje. Povjerenje u internet izvore je poprilično veliko. Ovaj podatak je zlata vrijedan za sve prodavače – pobrinite se da vaš proizvod bude vidljiv i privlačan na internetu.
 
 

Kako pobijediti konkurenciju?

1. Pokažite se. Vrlo, vrlo važno je da budete vidljivi. Onog trenutka kada osoba upiše "Što kupiti baki za Božić", vaš proizvod se mora servirati kao rezultat te pretrage. To se postiže Google AdWords oglašavanjem. (I ovim putem mi Vas želimo razveseliti, ako ste čitajući došli skroz do ovdje – znači da zaista želite povećati prodaju. Poklanjamo Vam 400kn AdWords budžeta: 400kn bon).

2. Unesite blagdansku atmosferu na web stranicu. Sličica, citat, tekst o prijateljstvu, ljubavi, emocijama... sve to je ono što utječe na našu sliku o brendu. Ako pišete o Božiću, gledat ćemo vas s malo više povjerenja, poistovjetiti se s vama i steći pozitivniji dojam. Pokušajte pokazati svoju ljudsku stranu (društvene mreže su idealne za to), podijelite s kupcima nešto osobnijeg karaktera i povežite se s njima. Ako ste uspjeli doprijeti do njih svojom pričom i porukom koja ima osobnu vrijednost, mnogo veća šansa je da će kupac odlučiti kupiti baš od vas.

3. Podsjetite stare kupce da postojite. Newsletter pošaljite 30 – 20 dana prije samih blagdana, kako ne bi izgubili i one koji vole kupiti poklone malo ranije i izbjeći gužve.

4. Prilagodite cijeli marketing blagdanima. Već se oglašavate? Zašto ne biste dodali "Savršen božićni poklon" na slikovni oglas, to je upravo ono što svi mi tražimo – savršen božićni poklon.

5. Iskoristite veći priljev kupaca i za sljedeći mjesec. Ukratko, u siječnju vlada suša i prazni novčanici na potrošačkoj sceni. Iskoristite povećanu potražnju i ponudite popust za kupce i u sljedećem mjesecu. 5% ili besplatna dostava je ponekad dovoljno da se kupci vrate. I zadrže.
 
Neka vas visoke temperature ne zavaraju - blagdani su blizu, a konkurencija je već krenula u osvajanje tržišta!