Od manjih trgovina do većih maloprodajnih lanaca, svi se užurbano prebacuju na webshopove ili ponovno ulažu u postojeće koji su dosad bili zanemarivani. Kako bismo vas spasili od često oprečnih informacija, dijelimo naše iskustvo u radu s webshopovima.
Iza nas stoji niz uspješnih webshopova - od njihove izrade do marketinga specifičnog za webshopove. Neovisno o trenutnoj situaciji, dobar je webshop u puno načina superiorniji od klasičnog dućana:
- - nema radno vrijeme, kupci mogu naručiti svoje proizvode doslovno 0-24
- - mogućnost usporedbe cijena; online kupci mogu uspoređivati proizvode i naći najbolju ponudu
- - ušteda vremena; nema putovanja do dućana, traženja parkinga, gledanja po dućanu, čekanja u redu na blagajni
- - mnoge stranice nude besplatnu dostavu; iako morate čekati naručeni proizvod, prodavač vam ga dostavi na kućni prag
- - kao prodavač možete svom kupcu prezentirati proizvod koji prodajete točno u trenutku kada ga traži (ovo je izrazito bitno)
- - vlasniku daje mogućnost praćenja najsitnijih detalja oko interakcija s korisnikom (često zanemarivana praksa)
Kvalitetan webshop uz dobro postavljenu digitalnu kampanju može biti jamac nastavka uspješnog poslovanja i rasta cjelokupnog poslovanja kad se vratimo u normalu. Trgovine koje imaju funkcionalne webshopove u ovom trenutku grade ozbiljan brand awareness.
Koliko god primamljivo zvučalo, postoje zamke na tom putu. Agencijsko je iskustvo pokazalo da se zbog čestih "mitova o webshopovima” tj. krivih očekivanja i pretpostavki ponavljaju iste greške.
MIT #1: "Ne treba mi digitalan marketing.”
Time što dućan postoji ne znači da će vaši kupci kupiti nešto preko njega. Vrlo često ga ni ne nalaze na internetu. U današnje vrijeme postoje alati koji nam preciznije nego ikad omogućuju da plasiramo naše(vaše) proizvode ciljanoj skupini kupaca. Marketing je u 21. stoljeću nužno ulaganje svakog poslovanja, pogotovo onih koji namjeravaju prodavati kupcima online.
MIT #2: "Bitno je da radi.”
Stara narodna "koliko para, toliko muzike” ne vrijedi samo za ulične svirače. Funkcionalnost vaše stranice nužan je uvjet, ali ne ono što radi prodaju. Cjelokupan dobro složen webshop (oglašen relevantnim i ciljanim korisnicima) prodaje.
MIT #3: "Što će mi analitika.”
Zamislite da vozite auto bez da znate koliko brzo vozite, koliko vam je benzina ostalo, koji je broj okretaja, pali li se neka lampica jer nešto ne radi kako treba - pitanje je koliko bi daleko stigli. Slično je s praćenjem nekih ključnih pokazatelja uspješnosti npr. koliko se posjetitelj zadržava na stranici kada na nju dođe, otkud je na nju došao i uopće koliki postotak posjetitelja kupi proizvod?
Potpuno besplatan alat Google Analytics nam daje odgovore na sva ta pitanja(i još puno više). Morate pratiti te podatke kako biste se maksimalno prilagodili procesu kupnje vaših korisnika. Oni su temelj uspješnosti webshopa.
MIT #4 "Vidio sam oglas za jeftine i ekspresne webshopove.”
Opet pročitati MIT #2. Da, postoje izrazito jeftini webshopovi koji se dižu preko noći. Nisu nužno funkcionalni i neće vam nužno raditi prodaju(zbog čega ste ga i platili). Uspješan webshop je sinergija funkcionalnog dizajna i kvalitetnog sadržaja koji korisnika motivira i omogućuje mu jednostavnu kupnju. Tajni sastojak te sinergije je marketinška strategija.
MIT #5 "Lako ću to sam.”
Postoji jako puno genijalnih tutoriala i blogova o marketingu, izradi web stranica i online poslovanju. Kao privatnici i poslodavci svakako bi ih trebali pratiti. Iako preko njih možete jako puno naučiti, pogreške u detaljima (veličina gumba na stranici ili ciljanje krivih ključnih riječi) mogu biti katastrofalne. Angažiranjem profesionalne pomoći prestajete gubiti vrijeme i novac , te se možete kvalitetnije posvetiti uspješnom vođenju vlastitog poslovanja.
Iako se čini da ovo vrijeme nameće dosad nepotrebne promjene i ulaganja, web shopovi nisu samo alternativa, već i iduća razina poslovanja tj. napredak prodaje krajnjem korisniku.
Imate li dodatnih pitanja o izradi webshopa ili oglašavaju webshopa? Obratite nam se!