img1

Malo koja tvrtka odudara od već zacrtanog puta: osmisle proizvod ili uslugu, marketing odjel napravi kampanju, prodajni odjel komunicira s klijentima, proizvod se malo modificira, marketing prilagodi svoje kampanje, prodaja i dalje priča s klijentima... Ali, ako iste stvari radi Vaša konkurencija, kako ćete se istaknuti?

 

Drugim riječima, ako su isti podaci svima dostupni, kako ćete steći prednost na tržištu?  Cijela stvar se dodatno komplicira ako uopće ne pratite podatke o kupcima. Da biste znali koji se proizvod sviđa se klijentima i rezultira najboljom prodajom, takve podatke trebate proučiti u Google Analyticsu ili nekom manje poznatom analitičkom alatu.

 

Razumjeti vaše kupce i nije toliko komplicirano koliko možda mislite da jest, ali zahtjeva određenu količinu znanja i spretnosti kako biste pronašli alate koji će vam omogućiti da saznate podatke koji su relevantni za vas. Ako jednom analizirate koji je vaš tipični profil kupca, vrlo jednostavno možete saznati što ih privlači, što ih odbija i u konačnici, poboljšati vašu prodaju.


Koji su najvažniji segmenti podataka o kupcima koje biste trebali pratiti i zašto?

Ako ste ikada pristupili Google Analyticsu ili bilo kojem programu za analizu podataka, onda znate da je pravi izazov protumačiti podatke koji su pred vama iz nepregledne liste informacije iz koje možete birati. U nastavku vam donosimo neke od ključnih metrika i informacija na koje svakako trebate obratiti pozornost:

1. Saznajte koji su to ključni faktori koji diferenciraju vaše kupce


Svaka tvrtka i svaka industrija ima različiti profil kupca. No, nemojte samo saznati tko su točno vaši kupci, odite dalje i saznajte što ih to točno međusobno razlikuje. To može biti geografska lokacija, tip proizvoda koji kupuju ili jesu li možda to redovni kupci ili kupci koji su prvi put kupili vaš proizvod i koje želite pretvoriti u vjerne kupce. Jednom kada raspolažete ovim podacima, moći ćete bolje razumjeti potrebe vaših kupaca i te informacije implementirati u daljnji razvoj proizvoda i poslovanja.

 

2. Ponašanje kupaca u realnom vremenu

 

Koliko se dugo kupci zadržavaju na vašoj stranici? Zašto pregledavaju neki proizvod ili uslugu nekoliko puta, ali vi nemate zadovoljavajući broj upita? Koji je to točno sadržaj na vašem Facebook profilu koji ih privlači i koji ih potakne na angažman?
Tvrtke koje su danas lideri u svojim industrijama vladaju ovim podacima i poslovanje kreiraju prema njima. Dapače, zahvaljujući podobnoj analizi podataka, ove tvrtke znaju koji su to proizvodi koje ćete kupovati čak i prije nego vam isti zatrebaju.

 

3.  Pratite tzv. Refferal vašeg kupca

 

Refferal je opcija koja vam omogućava da saznate otkud su točno vaši kupci stigli na vašu web stranicu. Bilo da je riječ o linku putem Facebooka, linku na nekoj drugoj web stranici ili linku putem plaćenog oglasa kojeg ste plasirali, ovi vam podaci pružaju direktan uvid u to kako su vas vaši kupci pronašli. Jednom kada raspolažete ovim informacijama, možete pratiti koji vam je oblik oglašavanja najisplativiji i u koji biste u buduće trebali više ulagati.

 

4. Aktivnosti na web stranici
 

Iako se čini očito, ljudi često zaborave kako je potrebno pratiti samo ponašanje ljudi jednom kada dođu na vašu stranicu, pogotovo ako taj posjet nije rezultirao prodajom. Na što kupci kliknu kad prvi put dođu na vašu stranicu? Koja je to fotografija/tekst koji ih najviše privlači? Na kojem dijelu stranice ju odluče napustiti? Ako pratite ove podatke, moći ćete bolje razumjeti vaše kupce, što ih privlači i kako kreirati vašu stranicu da se što dulje zadrže na njoj.


Navedeni podaci su tek početak informacija koje trebate i koje uopće možete pratiti putem programa za analitiku kao što je Google Analytics. Nego, da odgovorimo na pitanje iz naslova - kako koristiti Google Analytics? Redovito, strateški i s razumijevanjem.