img1

Vaš website je odjednom nestao iz rezultata pretraživanja ili je promet prema stranicama naglo pao? Kako otkriti u čemu je problem i kako mu pristupiti pročitajte u ovom tekstu.

Bitno je razlikovati dvije grupe razloga za pad u pozicijama: algoritamski pad i ručno kažnjavanje (manual penalty).

Razlozi su drugačiji, ali je krajnji efekt jednak ili sličan. Dok je algoritamski pad uzrokovan promjenama u Googleovom algoritmu (tzv. Google update), ručna kazna je rezultat ručnog pregleda vaših stranica od strane Googleovog zaposlenika (tzv. Quality Rater).



Ručne radnje – manual penalty

Ako je website ručno kažnjen, lako je moguće saznati točne razloge za kaznu i saznati na čemu biste trebali poraditi kako bi se kazna uklonila. Sve ručne kazne Google komunicira kroz Search Consolu u polju "ručne radnje" (manual actions). Ako u ovom polju stoji išta osim "nije otkrivena nijedna poteškoća", vaš website je kažnjen.

Poruke koje Google šalje spadaju u nekoliko kategorija:

- Spam

Ovisno o spam problemima ovdje će stajati jedna od poruka:

  1. User-genrated spam – Za spam kojeg stvaraju korisnici web stranice, npr. nemoderirani forumi ili komentari
  2. Pure spam – Sadržaj stranica je spam, odnosno besmislen tekst u velikim količinama
  3. Spammy free host – Hosting koji koristite hosta druge websiteove koji su puni spama
  4. Spammy structured markup – Metoda kojom je implementiran structured dana na stranicama nije dobra, odnosno riječ je o spamu unutar structured data

- Sigurnosni problemi

Ovisno o sigurnosnim problemima ovdje će stajati poruka:

  1. Hacked site – Google može prepoznati ako je vaš website bio hakiran i uklonit će ga iz rezultata pretraživanja dok se taj problem ne riješi

- Problemi s linkovima

Ovisno o problemima s linkovima ovdje će stajati jedna od poruka:

  1. Unnatural links to your site – Riječ je o velikoj količini neprirodnih i loših linkova koji su sagrađeni prema stranici (poznati kao i negativni SEO)
  2. Unnatural links from your site – Riječ je o velikoj količini neprirodnih linkova s pojedine stranice, u prvom redu kod prodaje linkova

- Problemi s kvalitetom sadržaja

Ovisno o problemima s kvalitetom sadržaja ovdje će stajati jedna od poruka:

  1. Thin content with little or no added value – Riječ je o stranicama koje ne sadrže tekst ili je on vrlo kratak, također stranice koje ne sadrže originalan sadržaj
  2. AMP content mismatch – Riječ je o konceptu gdje se optimizirani sadržaj za mobilne stranice pretjerano razlikuje od desktop verzije stranice

- Pokušaji varanja Googlea

Postoje određene metode kojima se želi zavarati Google oko toga što je stvaran sadržaj neke stranice, ovisno o tim problemima mogu se pojaviti poruke:

  1. Cloaking – Stvaran sadržaj stranice ne odgovara onome koji se servira Googleu
  2. Hidden text/keywords stuffing – Stvaran sadržaj stranice ne odgovara onome koji se servira posjetiteljima

Više o samim porukama možete pročitati na službenom Googleovom Help centru.

Što učiniti ako u Search Console stoji jedna od ovih poruka?

Potrebno je što prije riješiti problem zbog kojeg je Google kaznio stranicu. Primjerice, ako je website bio hakiran, riješiti sigurnosne probleme i ukloniti potencijalne promjene na stranicama, autogenerirane stranice i ostalo.

Kad je problem riješen, moguće je Googleu poslati "reconsideration request". Ovo je jedna od rijetkih prilika gdje izravno komunicirate s Googleom. Reconsideration request je u osnovi molba Googleu u kojoj tražite da ponovno razmotri status vaše kazne jer ste u međuvremenu riješili problem zbog kojeg ste kažnjeni.

Googleu će trebati između nekoliko dana i nekoliko tjedana da ponovno razmotri status vašeg websitea.

Što ako u Search Console nema poruke, a website se ponaša kao da je kažnjen?

Ako je website naglo pao u pozicijama, prometu i ostalim pokazateljima koje pratite, a niste obaviješteni o kazni kroz Search Console, vrlo je vjerojatno kako je uzrok za pad algoritamski.

Provjerite je li u zadnje vrijeme implementiran novi Google update. Jedan kvalitetan izvor o kronologiji updateova je Mozov povijesni pregled algoritamskih promjena.

Ovdje je situacija kompliciranija nego kod ručne kazne. Googleov algoritam je tajan i nećete moći saznati jedan točan uzrok pada vaših web stranica. Google će ponekad dati u javnost informacije o svojem algoritmu i što je ciljano promjenama u algoritmu, ali riječ je više o iznimci nego o pravilu.

U tom slučaju korisno je angažirati SEO stručnjaka koji će uočiti najizglednije probleme s web stranicom koji su mogli biti zahvaćeni promjenom u algoritmu. Stručnjak će moći predložiti prioritetne aktivnosti kroz koje bi se najveći problemi websitea riješili, kako bi se on ponovno počeo prikazivati u rezultatima pretraživanja.