CASE STUDY: Ako je Facebook prodao muffin, može prodati sve!

CASE STUDY: Ako je Facebook prodao muffin, može prodati sve!
Ako je Facebook uspio u ovom naumu i pronašao kolaču dom, zamislite što može učiniti za vaš posao! ;) Šalu na stranu, nismo se odlučili prekvalificirati i promijeniti djelatnost, već s vama želimo podijeliti jednu uspješnu poslovnu priču. Zamislite da ste ostvarili uspješnu karijeru u, primjerice, bankarskom sektoru, ali vam je slastičarstvo oduvijek bila strast, ispušni ventil i sudeći po reakcijama vaših bližnjih, veoma uspješan hobi. Skupljali ste hrabrost i u maniri "život je samo jedan” (čitaj: YOLO) odlučili ste otvoriti vlastitu slastičarnicu. 

Nije ni potrebno napominjati kako je budžet, odnosno - ono što je od budžeta preostalo za marketing - bio jako ograničen. Prvi problem koji se nametnuo bio je kako upoznati ljude s novom ponudom u njihovom gradu i kako ih privući dovoljno da odluče iskušati to što im nudite.

Za opsežnu marketinšku kampanju jednostavno nije bilo dovoljno sredstava i odlučeno je kako će se krenuti s izradom Faceboook stranice. Prvi korak je uvijek isti; odrediti cilj Facebook stranice, ton kojim će se komunicirati s korisnicima i stvoriti privlačne vizuale
 

Odlučeno je kako ćemo malo promijeniti pristup i iskušati nešto novo: kako je najtraženiji proizvod muffin, zamišljeno je da se oko njega razvije posebna priča - "oživljavajući” muffin, stvoren je poseban odnos s kupcima, koji su rado pratili njegove transformacije. Za potrebe brendiranja, muffin je nazvan Coco i nekoliko puta tjedno prikazan je u različitim ulogama. Od raznih rođendanskih zabava, preko muffina u posebnim prilikama poput vjenčanja, pa sve do specijalnih edicija u različitim godišnjim dobima. Jednostavno, stvoren je bliski odnos s kupcima i kreirajući privlačan vizualni sadržaj, oni su uvijek iznova posjećivali Facebook stranicu, komentirali i dijelili sadržaj i time angažirali sve veći broj ljudi. 

Konačan rezultat? U prvih godinu dana vođenja Facebook računa i Facebook oglašavanja broj fanova prestigao je brojku od 10.000

Tajna i nije više tajna - pisali smo već što je sve potrebno kako bi sam sadržaj kojeg objavljujete na društvenim mrežama bio zamijećen i postigao očekivani učinak. Jednom kada smo uspostavili prvi korak, privlačan sadržaj, bilo je vrijeme za distribuciju tog sadržaja točno određenoj publici.





Kako se to točno radi?

Facebook vam nudi opciju izrade oglasa koji će se prikazivati točno određenoj publici. U većini slučajeva mi ne primjećujemo razliku između plaćenog Facebook oglasa i onoga koji su njihovi prijatelji sami podijelili. Već smo napomenuli kako je važno angažirati korisnike - u tih prvih godinu dana izrađeno je nekoliko nagradnih natječaja i nagradnih igara u kojima je bilo potrebno odgovoriti na nagradno pitanje kako bi se osvojio vaucher. Osobe koje su odgovarale na pitanja su često tagirale ljude s kojima bi taj kolač podijelili, čime se povećao broj ljudi koji su vidjeli određeni sadržaj i koji su se, u krajnjoj liniji, upoznali s vašim brandom. 


Nakon što je prvobitni cilj, upoznavanje ljudi s novom slastičarnicom u njihovom gradu, uspješno ostvaren, pojavio se novi izazov. Naime, trebalo je promovirati novi Web Shop, odnosno svojevrsnu online trgovinu u kojem je bilo moguće naručiti potpuno personalizirane kolače za neku posebnu prigodu. 
 
Kampanja koja je pokrenuta je za glavni cilj imala da potakne ljude na korištenje Web Shopa i na povećanje broja narudžbi ostvarenih na taj način. Razrađeni su oglasi u kojima je kupcima ponuđena potpuno besplatna dostava ako iskoriste kupon "skriven” negdje na Web stranici.  Kupon se nalazio na naslovnoj stranici Web-a i bilo je dovoljno kliknuti na jedan slastičarski proizvod kako bi se ostvario popust. Ovime smo zapravo jednim oglasom ispunili dva cilja - povećao se sam broj klikova na Web stranici, a ujedno je povećan i sam broj narudžbi

Mogućnosti oglašavanja na Facebooku su nebrojene - od samog povećanja klikova na vašu web stranicu, do upoznavanja što većeg broja ljudi s onim što radite i stvaranja posebnog odnosa s njima. 

A što se dogodilo s Cocom? Coco je i dalje jedan od najobožavanijih muffina i pomaže održati posjećenost stranice na visokom nivou. ;)

Pročitajte još korisnih članaka

Ova internet stranica koristi kolačiće (tzv. cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva i funkcionalnosti. Saznaj više