Sve više upita dobivamo od vlasnika Facebook stranica kako njihove objave na zidu ne vide svi fan članovi. Da li je to istina?
Odgovor je vrlo jednostavan, DA. 
Zato je Facebook uveo alternativu kroz plaćene obavijesti, a bez plaćanja obavijesti vidi samo 10% članova.
 
Na prvi pogled izgleda da Facebook želi samo zaraditi ali Facebook nikada niti nije prikazivao sve vaše postove. Zašto je tome tako?
Da li ste čuli za Facebook EdgeRank i čemu on služi? EdgeRank algoritam odlučuje koje obavijesti će vam prikazati a koje neće.
 
 
Ova formula koja je poznata samo Facebook inženjerima utječe na broj članova koji će vidjeti vaše obavijesti. Ukoliko imate Facebook stranicu provjerite svoj EdgeRank.
 
Svaki korisnik može sam odabrati koje objave želi da mu se prikazuju ali većina to nezna ili ne napravi pa ostavlja sustavu EdgeRank-a da sam prikazuje. 
Vjerovatno ste primjetili kako je u vrlo kratkom vremenu Facebook-om kružila poruka da se moli korisnika da ga postavi u interesnu listu inače mu se njegove obavijesti neće vidjeti.
Naravno da je svima cilj da se sve obavijesti vide kod fanova ali mora vam biti jasno da se vaše obavijesti moraju izboriti sa drugim podacima koji objavljuju njihovi prijatelji i desetinama drugih Facebook stranica. Da bi se to postiglo EdgeRank radi na principu 3 ključna elementa: Affinity, Weight i Time decay.
 
Affinity pokazuje koliko ste povezani sa nekom osobom ili Facebook stranicom, koliko s njim komunicirate. Nije isto ako s nekim komunicirate svaki dan ili s nekim s kojim niste nikada imali nikakav kontakt. Puno je veća vjerovatnost da će vaša objava biti prikazana onim članovima koji češće komentiraju, lajkaju sadržaj ili na bilo kojoj drugoj interakciji. Možda nećete više ni biti prikazani onim članovima koji su samo lajkali stranicu.

Weight definicija određuje da je veća vjerojatnost da će se određeni sadržaji pojaviti na zidu korisnika nego drugi, a ovisi o broju interakcija na tu objavu. Evo vam najlakši primjer, ako imate neku obavijest koja ima najviše lajkova, shareova ili komentara svojih članova velika je vjerovatnost da će se prikazati i drugim korisnicima. Slike imaju najveću težinu za privlačanje interakcija
 
Time decay govori koliko je objava stara. Starije vijesti nestaju sa zida korisnika jer dolaze nove obavijesti.
 
 

Slika najbolje prikazuje učinak EdgeRank-a na vašu poziciju. Primjetit ćete da objavljivanje slika ima najveću interakciju pa nemojte to zanemariti i bolje objavite sliku nego tekst.

Nemojte trošiti vrijeme moleći da vas članovi stave na interesne liste jer oni moraju napraviti 3 koraka da bi vas dodali na listu a dokazano je da to naprave svega 0,5% fanova. Razlog je teško pojasniti ali većinom je neznanje. Jedan naš savjet; nemojte se sramotiti objavljivajući takav sadržaj.
 
Facebook Vam je dao još jednu mogućnost objavljivanja većem krugu ljudi kroz tzv. Promote Post, koji  omogućava da određeni sadržaj koji Vam je jako bitan vidi što veći broj fanova i da promovirate većem krugu ljudi. Te objave koštaju svega par dolara ali su rezultati fantastični. 
 
Preporučamo da radite interesantan i kvalitetan sadržaj. Privucite korisnike da vam vaše objave lajkaju, shareaju na taj način ćete bolje graditi svoju zajednicu. A uvijek možete angažirati i profesionalce da ovaj posao vode za vas i da  njima prepustite komunikaciju i interakciju sa članovima.